החדשות האמינות ביותר

אִישׁ מֵרֵעֵהוּ הִשָּׁמֵרוּ וְעַל־כָּל־אָח אַל־תִּבְטָחוּ כִּי כָל־אָח עָקוֹב יַעְקֹב וְכָל־רֵעַ רָכִיל יַהֲלֹךְ׃ וְאִישׁ בְּרֵעֵהוּ יְהָתֵלּוּ וֶאֱמֶת לֹא יְדַבֵּרוּ לִמְּדוּ לְשׁוֹנָם דַּבֶּר־שֶׁקֶר הַעֲוֵה נִלְאוּ… מִי־הָאִישׁ הֶחָכָם וְיָבֵן אֶת־זֹאת וַאֲשֶׁר דִּבֶּר פִּי־יְהוָה אֵלָיו וְיַגִּדָהּ עַל־מָה אָבְדָה הָאָרֶץ נִצְּתָה כַמִּדְבָּר מִבְּלִי עֹבֵר" (ירמיה ט' 4-3, 11).

אנו חיים בזמנים מבלבלים להפליא, בעיקר מפני שכל הידוע לנו אודות המתרחש בעולם מסונן דרך כלי התקשורת הפופולריים. מדינות שלמות תלויות בדברי מגישי החדשות האהובים עליהן והן מאפשרות להם להכתיב את ערכיהן באמצעות פרשנויותיהם למתרחש במציאות. תוכנית סאטירה אהובה בישראל, ארץ נהדרת, מרבה ללעוג לאמון העיוור שנותנים אנשים בתקשורת לעיוותים האנטישמיים של ה-BBC נוכח האירועים הנוכחיים באיזור.

אך אם סבורים אנו כי ערוצי החדשות האהובים עלינו ידווחו עבורנו את האמת, את כל האמת ורק את האמת, הבה נשים לב כיצד מתאר ירמיה את לשון האדם. לדבריו, שפת האם של כל אדם היא הונאה. פשוט אי-אפשר לסמוך על המילים היוצאות מפינו כיוון שהן נובעות מתוך לב ערל (ראו ירמיה ט' 25-24).

לאפשר לכל ערוץ חדשות, ימין או שמאל, לקבוע את תפיסת עולמנו זו שטות גמורה!

המקור החדשותי היחיד שניתן לסמוך עליו לחלוטין, ולכן צריך לעצב את השקפותינו ולקבוע את ערכינו, הוא דבר אלוהים שנמסר בפי נביאיו ושליחיו. האנשים החכמים באמת הם אלה המתחייבים ללימוד מעמיק של הכתובים, ביודעם כי "שפת האם" של אלוהים אינה אלא אמת. אין ביכולתו לשקר לגבי העבר, ההווה או אפילו העתיד. כל מילה היוצאת מפיו נכונה לחלוטין. לפיכך, אם נאפשר לכתבי הקודש להיות מקור החדשות המועדף עלינו, נוכל להיות בטוחים כי לעולם לא נולך שולל.

"כָּל־אִמְרַת אֱלוֹהַּ צְרוּפָה מָגֵן הוּא לַחֹסִים בּוֹ׃ אַל־תּוֹסְףְּ עַל־דְּבָרָיו פֶּן־יוֹכִיחַ בְּךָ וְנִכְזָבְתָּ" (משלי ל' 6-5).

אולי גם יעניין אותך: