הרבנים אמנם טוענים שיהודי לא יכול להאמין בישוע

ישוע (שפירוש שמו – ישועה) היה יהודי וגדל כיהודי למשפחה יהודית מסורתית (יהדות מקראית, לא יהדות ההלכה הרבנית של היום..). הוא לא הלך לכנסייה – לא היו כאלה לפני 2000 שנה. באותה תקופה היחידים שהאמינו בתנ"ך היו יהודים ונפגשו בבתי הכנסת. ישוע הלך לבית כנסת (לוקס ד' 16), לבש ציציות (מתי י"ד 36), הוא נולד יהודי וחי בישראל. הוא נימול ביום השמיני ללידתו (לוקס ב' 21), הוא אמר על עצמו שהוא מלך היהודים (יוחנן י"ט 21), לאמו קראו מרים. תלמידיו קראו לו רבי. נביאים יהודים ניבאו שהוא יבוא כדי להושיע את העולם (שמות הנביאים היו שמות יהודיים: ישעיהו, ירמיהו, יחזקאל, דניאל, עמוס וזכריה).

ישוע שמר שבת מצאת הכוכבים בליל שישי ועד צאת הכוכבים במוצאי שבת, ובירך על הלחם את ברכת המוציא ועל היין את ברכת בורא פרי הגפן. מעניין שישוע לא אסר לשתות יין והיום ידוע ששתיית כוסית יין אדום ליום מונעת מחלות לב.

ישוע למד ולימד מספר תורה. הוא היה יהודי בכל רמ"ח איבריו ואהב את העם היהודי. חגג את החגים היהודיים הכוללים את פסח, שבועות, ראש השנה ויום כיפור, חג השבועות וחנוכה.

כל אחד מתלמידיו של ישוע היה יהודי. כותבי הבשורות היו יהודים משיחיים.101 שאול מתרשיש, הידוע בשם פאולוס הקדוש, אינו קדוש קתולי, הוא יהודי שהיה למעשה רב שלמד בישיבה תחת רבי גמליאל. שאול כתב את רוב האיגרות בכתבי הברית החדשה.

במאה הראשונה לספרה הועלתה השאלה אם גם הגויים יכולים להיות תלמידי ישוע. כיום הבעיה הזאת הפוכה. האם יהודי יכול להאמין בישוע ולהישאר יהודי? התשובה היא, כן. יהודים המאמינים בישוע הם יהודים כשרים, המאמינים שהתנ"ך הינו דבר ה', וכתבי הברית החדשה הם התמלאות הכתוב בתנ"ך. מאמינים משיחיים מאמינים לדבריו של רב שאול מתרשיש שכתב באיגרת אל הרומים פרק י"א: "וכך כל עם ישראל ייוושע", ושקבלתם של היהודים את ישוע תהיה כמו: "תקומה ממוות אלי חיים".

"הֲרֵי אִם הַדָּחָתָם הִיא רִצּוּי בִּשְׁבִיל הָעוֹלָם, מַה תִּהְיֶה הֲשָׁבָתָם אִם לֹא תְּקוּמָה מִמָּוֶת אֱלֵי חַיִּים? …וְכָךְ כָּל יִשְׂרָאֵל יִוָּשַׁע כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: 'וּבָא מִצִּיּוֹן (ישראל) גּוֹאֵל (המשיח) וְיָשִׁיב פֶּשַׁע בְּיַעֲקֹב (יהודים) וַאֲנִי זֹאת בְּרִיתִי אוֹתָם (היהודים) …כִּי אֶסְלַח לַעֲוֹנָם" (איגרת אל הרומים י"א 15, 27-26).

 

ידוענים יהודים על ישוע:

אלברט איינשטיין, חתן פרס נובל ופרופסור באוניברסיטת פרינסטון, הודה שישוע מסקרן אותו, כפי שכתב:

"בהיותי ילד למדתי את התורה ואת התלמוד. אני יהודי לכל דבר, בכל זאת אני מוקסם מדמותו הזוהרת של אותו איש מנצרת".

"ישוע היה ונשאר יהודי עד נשימתו האחרונה. רעיונו העיקרי היה להשריש בעם את הידע שהמשיח בא ושדרכו חוזרים בתשובה אמתית לאלוהים. על ידי אמונה בו ועשיית הטוב בעיני אדוני, מזרזים את ה'קץ'… בכך ישוע הראה שהוא היהודי בה"א הידיעה… ומנקודת ראות של כלל האנושות, הוא אכן 'אור לגויים' ".

יוסף קלוזנר, פרופסור באוניברסיטה העברית בירושלים.

"ישוע היהודי היה נאמן לתורה כפי שאני מקווה להיות. אני חושב שישוע היה נאמן אף יותר מאשר אני יכול להיות, ואני דתי חרדי…אני מקבל את אמתות תקומתו מהמתים, לא כהמצאה של קהל מאמיניו אלא כאירוע היסטורי".
ד"ר פנחס לפיד, מלומד יהודי חרדי.

"המשיחיות של הברית החדשה, שהינה שלוחה משמעותית של היהדות, הוסרה מהיהדות כתוצאה מהלך המחשבה של הגלות, שהרשו ואף עזרו לכך. המהפכה הרוחנית של האמונה בישוע הוצתה בארץ אבותינו, ארץ המובטחת ליהודים, והיו אלה יהודים שהפיצוה ברחבי העולם… עלינו להתגבר על האמונות הטפלות והפחד מהאמונה המשיחית של ישוע שאנו טומנים בלבנו, ולהציבה במקום אליו היא שייכת – כחלק מהיסטוריה הרוחנית של היהדות".
מרטין בובר, סופר ופרופסור לשעבר באוניברסיטה העברית בירושלים.

"לכל אשר הוא (ישוע) עשה או אמר יש ערך בימינו, דבר שלא ניתן לומר על כל אדם אחר – מת או חי… הוא אור העולם. מדוע שאני כיהודי לא אהיה גאה בכך?" שלום אש, סופר אידי.

"לא רק שישוע היה יהודי, הוא היה יהודי בה"א הידיעה… ביום שבו ההיסטוריה תיכתב במלוא האמת, העם היהודי ייוודע בעולם לא כעם אותו כינו האנטישמים, "רוצחי המשיח", אלא כ"נושאי המשיח"; לא כ"רוצחי אלוהים", אלא כ"העם שהביא את אלוהים לעולם" ".
סטפן שמואל וייזרב מנהיג יהדות ארה"ב במחצית הראשונה של המאה העשרים.

בנימין ד'יזראלי, ראש הממשלה של אנגליה בשנת 1868 ויהודי במוצאו, שהיה למאמין במשיח ישוע:

"הנוצרים ימשיכו לרדוף את היהודים ויהודים ימשיכו לא להאמין בישוע, אך האם ניתן להכחיש שישוע המשיח, בן האל העליון, אלוהי היהודים שבא לעולם כאדם, שהוא תפארת הגזע היהודי?"

 

להלן רשימה של יהודים מפורסמים שהאמינו או מאמינים בישוע:

  • פליקס מנדלסון, מלחין קלאסי
  • הרב יצחק ליכטנשטיין, הרב הראשי של הונגריה
  • הרב ליאופולד כהן, רב בהונגריה
  • הרב ישראל זולי, רב ראשי של רומא
  • הרב דניאל ציון, רב ראשי של בולגריה בתקופת השואה
  • נילס בוהר, חתן פרס נובל לפיסיקה
  • אנרי ברגסון, חתן פרס נובל לספרות
  • ג'ון אקסרס, מלומד בתלמוד
  • דניאל לנדסמן, מלומד בתלמוד
  • בוריס קורנפילד, רופא, גיבור "גולאג" שהוביל את אלכסנדר סולז'ניצין לאמונה בישוע המשיח
  • אנדרו מארק ברון, מהנדס אווירונאוטיקה
  • מורטימר אדלר, פרופסור באוניברסיטת שיקגו
  • ג'יי סאקולו, עורך דין ומייסד המרכז לחוק וצדק באמריקה
  • לורנס קודלאו, שר בכיר במשרד האוצר והניהול בממשלת ארה"ב

 

ב-12 במרץ, 2008, צוין בירחון ה"טיימס" שיש תפנית משמעותית בגילוי יהדותו של ישוע, ושאחת מהמהפכות הקרבות ובאות תהיה להחזיר את דמותו היהודית של ישוע.

יהודים אינם "ממירים את דתם מיהדות לנצרות" כאשר באים לאמונה במשיח ישוע, אלא עושים דבר מאוד יהודי –  מאמינים במשיח היהודי של ישראל שמת כדי להביא ישועה בראשונה לעם היהודי, ואחרי כן גם לאלה שאינם יהודים.

לבסוף, הגה בהערותיו המשמעותיות של הרב ליכטנשטיין (1909-1824) שהיה הרב הראשי של הונגריה. הוא היה מנהיג בקהילות יהודיות במשך 40 שנה לפני שקרא בפעם הראשונה את כתבי הברית החדשה. לאחר קריאתו בכתובים הפך להיות מאמין נלהב בישוע המשיח והודה עד כמה שטעה לפני כן:

"חשבתי תמיד שכתבי הברית החדשה היו טמאים, ביותר מלאים גאווה, שנאה ואלימות. ברם, לאחר שהתחלתי לקרוא, חשתי כיצד זוהר הבשורה אופף אותי והבזק של אור חלף בנפשי. חיפשתי קוצים ומצאתי שושנים. גיליתי אוצר של פנינים במקום חלוקי אבן. במקום שנאה מצאתי אהבה, במקום עבדות מצאתי דרור, במקום גאווה –  ענווה. במקום יריבות – ריצוי, במקום מוות – חיים, ישועה, תחיית מתים, ואוצרות שמימיים".

אולי גם יעניין אותך: