ההלכה הרבנית – מקורה בתורת גויים

אחת הטענות השכיחות ביותר שמשמיעים הרבנים בכל פעם שהם שומעים על יהודים שמאמינים בישוע כמשיח, היא: "זו אמונת הגויים"; או: "חזרו אל שורשי היהדות, מדוע אימצתם אמונה נוכרית השייכת לגויים", וכו'. ובכן, הגיע הזמן להעמיד את הדברים על דיוקם.

אני אתפלא אם יימצא ולו גם היסטוריון אחד מהימן אשר יחלוק על העובדות הבאות: ישוע המשיח נולד יהודי, להורים יהודים; הוא גדל כיהודי; עבר ברית מילה (לוקס ב' 21); חגג בר-מצווה בכותל (לוקס ב' 42); פקד את בית הכנסת בקביעות (לוקס ד' 16); עלה לתורה (לוקס ד' 17); חגג עם תלמידיו את מועדי ישראל (למשל: במתי כ"ו 17, וביוחנן י' 22-23); ואפילו נקבר לפי כללי המסורת היהודית (יוחנן י"ט 40).

זה לא הכל: תלמידיו הראשונים של ישוע המשיח היו כולם יהודים ומספרם מקביל למניין שבטי ישראל (מתי י' 2-4); שאול השליח, תלמיד נוסף של המשיח, היה יהודי ירא שמים, תלמיד חכם אשר למד בישיבתו של רבן גמליאל (מעשי השליחים כ"ב 3); ולפני שבעצמו הגיע למסקנה כי ישוע הוא אכן המשיח על פי נבואות התנ"ך, היה חלוץ ומנהיג פעיל בהסגרתם ובהוצאתם להורג של יהודים משיחיים (מעשי השליחים כ"ב 4).

ברור אם-כך, כי מדובר באמונה יהודית, במשיח יהודי ובתלמידיו היהודים שהמשיכו את מורשתו.

מצד שני, כדאי לבחון היטב על מה נשענת אמונתם של היהדות הרבנית ומי הם המייסדים של אותה דת… אם הוכחנו בצורה מובהקת את יהדותם של מייסדי הברית החדשה, נמצא כי התמונה לגביי יהדותם של עמודי התווך בצד השני, כלומר ביהדות ההלכה של הרבנים, אינה כה ברורה מעליה…

קחו לדוגמא את הזוג שמעיה ואבטליון, שעל פי מסורת חז"ל היוו חוליה חשובה בהעברת התורה שבעל-פה במרוצת הדורות: שניהם היו גרים, כלומר: גויים (בבלי, גיטין י"ז, ע"ב); גם רבי מאיר, מגדולי התנאים בתקופתו, היה גוי כשר למהדרין (רמב"ם, הקדמה למשנה תורה, ט').

אך אם לא די בכך, מה דעתכם על רבי עקיבא? על שמו קרויה תנועת בני עקיבא ולא בכדי, שהרי השפעתו על עיצוב מסורת ההלכה היא ללא ספק הגדולה ביותר, עד כי על פי המסורת, אפילו משה טען כי התורה היתה צריכה להיות מוענקת על רבי עקיבא (בבלי, מנחות כ"ט, ע"ב). והנה, אותו עקיבא בעצמו היה גוי בן גוי, כי היה בנו של יוסף שהתגייר (רמב"ם, הקדמה למשנה תורה ט').

חשוב לציין, גם אם מדובר בבן של גרים, עדיין אין לו חלק בקהל ה' לפחות שלושה דורות (דברים כ"ג ט). עקיבא נחשב דור שני של גרים ולכן, ע"פ דין תורה, עקיבא לא נמנה על עדת ישראל ואינו אלא גוי לכל דבר ועניין מבחינה תורנית. מדהים; עמוד התווך של התורה שבעל-פה ואחראי על חלק גדול מעיצובה ומביסוס מעמדה, לא היה אלא גוי בעצמו!

לסיכום, נמצא כי דווקא הציבור אשר מלין עלינו כי אימצנו תורה זרה ומטיח בנו כי מקורה בגויים; דווקא ציבור דתי זה כפוף בעצמו לתורה שבעל-פה, אשר כפי שראינו הומצאה, עוצבה וקיבלה משנה תוקף ע"י גויים המהווים עד היום את גיבוריה… ולא יהודי.

 

אולי גם יעניין אותך: