הרב יוסף טייכמן

יוסף טייכמן נולד וגדל כבנו של רב אורתודוקסי בעיר ניו יורק שבארה"ב. הוא הלך בעקבות אביו וגם הוסמך כרב אורתודוקסי. אך שלא כמו אביו, יוסף השלים לימודי דוקטורט בפסיכולוגיה. כשמצא עצמו לא מסוגל להאמין יותר במסורת הרבנית, עזב ועבר לזרם היהודי-קונסרבטיבי.

אך אשתו סירבה לעזוב את הקהילה האורתודוקסית ולכן לא הלכה אחריו אלא החליטה להישאר בברוקלין עם ילדיהם, בעוד הרב טייכמן עבר לקליפורניה ומונה לרב של בית הכנסת בפרזנו. מאוחר יותר, עבר הרב טייכמן לרינו, נבאדה, על מנת לשמש כמנהיג של בית הכנסת הקונסרבטיבי המקומי. בהיותו במדינת ההימורים הנצחית, הפך הרב טייכמן לחברו הטוב של מנהיג קהילה משיחית מקומית.

חברו המשיחי, בעזרת כמה חברים משיחיים נוספים, הראו ליוסף כי נבואות התנ"ך על המשיח מצביעות על ישוע, מה שגרם לרב טייכמן להחליט לחקור בעצמו. מחקרו הוביל אותו לגילוי ולהחלטה לקחת על עצמו את האמונה בישוע כמשיח ישראל ומשיעו האישי. בעודו לומד את הברית החדשה גדל והתפתח באמונתו.

לעיתים מצא עצמו מתגנב בסתר לקהילה המשיחית המקומית על מנת להקשיב ללימוד, אך מלבד לכך, הוא שמר על אמונתו בישוע לעצמו בזהירות רבה. יום אחד החליט לארגן פגישה דחופה עם משה רוזן, מקים הארגון "יהודים למען ישוע", בסן פרנסיסקו. הרושם היה כי יוסף היה נתון תחת לחץ רב שהרי בהיותו מנהיג את בית הכנסת ברינו, לא היה מסוגל לחלוק עם קהילתו את אשר על ליבו אודות אמונתו בישוע. כמו כן, לא היה משוכנע מה עליו לעשות, להתפטר, או להסביר לקהילתו אודות ישוע.

יוסף התוודה בפני משה רוזן כי במשך כמעט שנתיים הינו נאבק עם אותה הבעיה אשר החלה להתיש אותו. הוא מצא הקלה במידת מה בעצם היותו פורק מעל שכמו ומתוודה ליהודי אחר אודות אמונתו בישוע, הוא ביקש ממשה רוזן את תמיכתו בתפילה.

לאחר חודשים בהם ביקר הרב טייכמן את משה רוזן החל להבין שעליו להודות בפני חבריי בית הכנסת על אמונתו בישוע כמשיח היהודי. הוא ידע כי משמעות הדבר – סיומה המיידי של כהונתו והקריירה שלו כרב. דבר אשר לא רק ישפיע על מעמדו האישי, החברתי והפרנסה שלו, אלא גם ישפיע על כל משפחתו.

ביודעו את הסנקציות אשר עלולות להיגרם לו, לא היה מסוגל להתוודות בפני חברי בית הכנסת שלו ולכן המשיך, בפחד, לשמור את אמונתו בסתר.

כשנשאל מה עשה כשאנשים בבית הכנסת באו אליו לייעוץ אישי בנושאים רוחניים ואחרים, השיב כי צער ויגון הציף אותו בעודו יודע כי רק המשיח הוא שיכול לפתור את בעיותיהם. על אף שהמשיך לשמור על אמונתו בסתר, מצא דרכים לבשר לצאן מרעיתו על ישוע המשיח.

הרב יוסף טייכמן הינו דוגמא אחת מיני רבות לרדיפות אותן חווים יהודים-משיחיים בארץ ישראל ובעולם כולו, על ידי חרדים פאנאטים, וזאת בשל אמונתם השונה. רדיפות אלו קיימות גם בימנו וכוללות אלימות (הן מילולית והן פיזית) והשפלות פומביות ואף ניסיונות רצח, כל זאת בשם אלוהים ובחסות רבנים.

 

אולי גם יעניין אותך: