האנושות מחפשת רוחניות

אוטו ראוק אומר בחיבורו  Beyond Psychology – ״מעבר לפסיכולוגיה״, כי ״האדם צריך להיות בקשר עם משהו מעבר לעצמו״. הדתות הגדולות מעידות על הצורך של האנושות. הפירמידות של מקסיקו והמקדשים של הודו הם רק דוגמאות לחיפוש של האנושות אחר רוחניות.

  • "אשרי הרעבים והצמאים לצדק, כ׳ הם ישבעו״ (מתי ה׳, ו׳)
  • ״מי שצמא יבוא נא אלי וישתה!״ (׳וחי ז׳, לז׳)
  • ״אבל השותה מן המים אשר אני אתן לו, לא יצמא לעולם״ (יוחנן ד׳, יד׳)
  • ״שלום אני משאיר לכם, את שלומי אני נותן לכם; לא כדרך שהעולם נותן אני נותן לכם, אל נא יחת לבבכם ואל יירא״ (יוחנן יד׳, כז׳)
  • "אני הוא לחם החיים. כל הבא אלי לא ירעב, והמאמין בי לא יצמא עוד״ (יוחנן ו׳, לה׳)
  • ״בואו אלי כל העמלים והעמוסים, ואני אמציא לכם מנוחה״ (מתי יא׳, כח׳)
  • "אני באתי כדי שיהיו להם חיים ובשפע שיהיו להם״ (יוחנן י׳, י׳)

שלוות נפש, נחמה ורוחניות

מרק טוויין אמר על הריקנות האנושית, ״מן העריסה ועד הקבר ־ לכל הדברים שהאדם עושה יש ייעוד אחד בלבד – למצוא שלוות נפש, נחמה רוחנית״. ההיסטוריון פישר אמר, ״בנפש האדם מהדהדת זעקה, שהעולם לא יכול לענות עליה״. תומאס אקווינס אמר, ״הצמא חסר המנוחה של הנפש הוא אחר אושר, אבל את הצמא הזה רק אלוהים יכול להרוות״. ״ובכל זאת, אלפים ומיליונים בימינו, כמו בכל תקופה, מעידים על הגבורה והגדולה שבה המשיחיות מטפלת בחטאם וברשעותם. עובדות אלה עומדות במבחן הבדיקה ומביאות את המסקנה שלהן לכל מי שמוכן ללמוד״.

ברנרד ראם מכריז ש״רק החוויה המשיחית מספקת לאדם התנסות הולמת עם הטבע שלו ואת החופש הרוחני האמיתי… כל דבר שהוא פחות מאלוהים מותיר את נפש האדם צמאה, רעבה, לא שקטה, מתוסכלת ובלתי שלמה״. פיליפ שאף כותב, ״הוא (ישוע) נישא מעל הדיעות הקדומות של כל פלג או כת, על האמונות הטפלות של בני דורו ובני עמו. הוא פנה אל הלב העירום של האדם, ונגע במרכז העצבים של המצפון״.

ג׳ורג׳ שווייצר אומר בעדותו האישית, שמופיעה בספר Ten Scientists Look at Life-״עשרה מדענים בוחנים את החיים״: "האדם שינה את עולמו באופן מדהים, אבל לא הצליח לשנות את עצמו. מאחר שהבעיה הזו הינה רוחנית ביסודה, שכן האדם באופן טבעי נוטה לכיוון החטא (כפי שמעידה ההיסטוריה), הדרך היחידה שבה האדם יכול להשתנות היא על ידי אלוהים. רק אם האדם מפקיד את עצמו בידי ישוע המשיח ומכניע את עצמו להדרכת רוח הקודש, הוא יכול להשתנות. רק בשינוי פלאי זה קיימת בימינו התקווה לעולם וליושביו, שפוחדים מאסון ומרדיואקטיביות.

מנהל קשרי החוץ המדעיים במעבדות אבוט – א׳ ג׳ מאטסון, אמר, ״לא משנה כמה סוחטים ומייגעים יכולים להיות חיי כמדען, כאיש עסקים, כאזרח, כבעל או כאב, כל שעלי לעשות זה לשוב למרכז הזה ולפגוש את ישוע המשיח, שמפגין את כוחו המגונן וגם את כוחו המושיע״.

ישוע מעניק שלווה ושמחה

סטודנט באוניברסיטת פיטסבורג אומר, ״כל השמחות והאושר שידעתי בעבר, כולם גם יחד, לעולם לא יוכלו להשתוות לאותה שמחה מיוחדת ולשלווה שישוע המשיח העניק לי ביום שבו הוא נכנס אל חיי כדי לשלוט בהם ולהדריך אותי״. ר׳ ל׳ מיקסטר, פרופסור לזואולוגיה במכללת וויטון, אומר, ״כשמדען הולך בעקבות הכרזת האמונה של מקצועו, הוא מאמין במה שהוא מאמין בגלל ההוכחות שהוא קיבל. אני הפכתי למשיחי מכיוון שהיה לי צורך שבא על סיפוקו רק בישוע המשיח. נזקקתי לסליחה, והוא העניק לי אותה. נזקקתי לידידות, והוא היה לי לחבר. נזקקתי לעידוד, והוא סיפק לי אותו״.

פול ה׳ ג׳ונסון אומר, ״אלוהים יצר חלל מוזר בתוכנו־ חלל שמעוצב בדמותו ובצלמו של אלוהים. דבר לא יכול למלא את החלל הזה פרט לאלוהים עצמו. אתה יכול למלא את החלל הזה בכסף, בתים, עושר, תהילה או בכל דבר אחר שרק תרצה, אבל זה לא יעבוד. רק אלוהים יכול למלא את החלל הזה, להתאים לו ולספק אותו״. וולטר הרן ממכללת אוהיו אומר, ״לעיתים קרובות אני מוצא את עצמי שקוע במעין חיפוש פילוסופי… (הרצון) להכיר את ישוע משמעו החיים עצמם, אבל חיים מסוג חדש, ׳חיי השפע שהוא הבטיח״.

פרנק אלנט, איש יחסי ציבור ופרסומאי, מספר, ״ביקשתי מישוע שייכנס אל חיי וישכון בהם. בפעם הראשונה בחיי ידעתי מהי שלווה גמורה. חיים שלמים של ריקנות נעלמו, ומאז לא הרגשתי בודד אפילו פעם אחת״. ג׳ ק׳ מרטין, לשעבר שחקן כדור בסיס בליגה הלאומית, אומר, ״בישוע המשיח מצאתי אושר והגשמה של כל מה שחיפשתי״.

כל הזכויות למהדורה העברית שמורות ל"מעוז" ישראל צור (תל אביב) בע"מ. כל הציטוטים מהברית החדשה לקוחים מהתרגום החדש אלא אם צויין אחרת, כל הזכויות לתרגום החדש של הברית החדשה שמורות לחברה לכתבי הקודש בישראל

אולי גם יעניין אותך: