אני נולדתי יהודי ואמות יהודי!

אתה צודק לחלוטין! נולדת יהודי, וגם אם אתה מאמין בתורת משה, בישוע, במוחמד, בזיגמונד פרוייד, בחתול של השכנה או בכומר מוּן, תישאר יהודי. אך השאלה הנשאלת היא, האם בעיני אלוהים אתה יהודי נאמן? זה מה שחשוב.

לעולם אל תשכח שכיהודי יש לך קריאה ואחריות מיוחדת במינה, האם תמלא את היעוד שלמענו ברא אותך אלוהים? להיות יהודי אינו דבר של מה בכך. האם תחיה ותמות כשהיחסים בינך לבין אלוהים הם במצב תקין? זאת אומרת, האם אתה אוהב אותו בכל לבבך, בכל נפשך ובכל מאודך? ואם מה שאנו אומרים לך זה נכון, שישוע הוא המשיח היהודי (אנו בטוחים בכך), האם תהיה יהודי נאמן ותאמין בו, או שתהיה יהודי לא נאמן ותדחה אותו?

אשאל אותך שאלה פשוטה. מיהו יהודי? אם תשובתך היא התשובה המסורתית שאתה יהודי כי אמך יהודיה, לא ממש ענית לשאלה.

מה הדבר שעושה את אמך ליהודיה? האם להיות יהודי זה פשוט עניין של דת? אם כך, האם יהודים אתיאיסטים הם עדיין יהודים? האם יהודים המאמינים בהומניזם עדיין יהודים? ומה בנוגע ליהודים רפורמיים שלא מאמינים שהתורה מסיני היא באמת דבר אלוהים, לא מאמינים במשיח ממשי ובתקומה פיזית מהמתים, האם הם עדיין יהודים? האם להיות יהודי זה עניין של מוסר? אם כך, מה בנוגע לרבי חרדי, בלתי מוסרי ומושחת, האם הוא עדיין נשאר יהודי? האם להיות יהודי זה עניין של אחדות ואהדה לעם ישראל? אם כך, מה בנוגע לישראלים שהם נגד מדינת ישראל? האם הם עדיין יהודים? האם להיות יהודי זה עניין אתני? אם כך, דתו ובמה שהוא מאמין אינם יכולים לשנות את מהותו האתני- יהודי.

השאלה נשארת בעינה. מיהו יהודי? חשוב שלא יהיה לך מוסר כפול בנושא. לדוגמא, אם אתה יהודי חילוני ואינך חי על פי התורה והמסורת הרבנית, איך אתה יכול להגיד לי שאיני יהודי יותר כי אני מאמין בישוע? אך אתה אומר לי, "הצטרפת לדת אחרת!" ואני אומר לך, לא, אני מאמין ב"דת" של כתבי הקודש, שכוללת את התנ"ך. ועל פי התורה, לא מדובר ב"דת אחרת" אלא בצורת חיים ואמונה. לאלוהים לא חשוב כל כך מה ה"דת" שלנו, למעשה המילה דת בהקשר הזה אינה מופיעה אפילו פעם אחת בתנ"ך, (המילה דת מופיעה רק בספר אסתר שהיא למעשה החוק שמלך פרס הוציא.) מדובר במה שאנו מאמינים ואיך אנו חיים.

למעשה, מנקודת מבט של התנ"ך, להיות אתיאיסט, רודף בצע, או רודף תאוות נחשב לחטא גדול וסטייה מהאמונה, יותר מאשר להיות מעורב במחלוקת על זהותו של המשיח. אני מאמין וחי על פי דבר ה' ואוהב את אלוהים בכל לבי ונפשי. האם כך גם אתה? ואם לא, האם יש לך זכות להגיד לי שאיני יהודי יותר? הקדשתי את חיי ליידע את העולם על אלוהי ישראל.

האם גם אתה עשית זאת? ואם לא, האם יש לך זכות להגיד לי שאיני יהודי יותר? אני משתחווה וסוגד לאלוהי אברהם, יצחק ויעקב מדי יום ביומו, מתפלל אליו, קורא בכתובים ולומד תנ"ך באופן תמידי. האם זה גם סגנון חייך? ואם לא, איך תאמר לי שאיני יהודי יותר? אני הפניתי עורף לחיי הקודמים שהיו מוקדשים לסיפוק עצמי ותענוגות החטא, וכעת אני שואף לחיים טהורים וקדושים, כי האלוהים שלי הוא אל קדוש. ואתה? עליך להיות כן עם עצמך ולשאול את עצמך אם אתה באמת חי את חייך כיהודי נאמן, מנקודת מבטו של אלוהים?

אם אתה דתי חרדי, לא תהיה לך בעיה לזהות אותי כיהודי, למעשה יכול להיות שתשים אותי בקטגוריה מיוחדת אך לא מחמיאה של "יהודי כופר". אפילו הארגון יד לאחים (אנטי-משיחי) מזהה את המאמינים היהודים בישוע כיהודים, ולכן רואה בנו מטרה חשובה לפעילותם (להשיב אותנו לחיק ה"יהדות"). הם בוודאי לא היו משקיעים מאמצים כה רבים עם נוצרים. השאלה היותר חשובה היא האם ישוע הוא המשיח עליו מנבאים התורה והנביאים.

אם זה אכן הוא, חובה עליך כיהודי לנבור במעמקי לבבך ולענות לכמה שאלות קשות ומאתגרות: איך אתה יכול לקרוא לעצמך יהודי ולדחות או להתעלם מהמשיח היהודי שנשלח מאת אלוהינו? להאמין וללכת בעקבות המשיח טבוע בנפש היהודית, ונוגע לכל הקשור לסיבה העיקרית לקיומנו כעם. עליך להבין שאחת מהסיבות העיקריות שאלוהי ישראל בחר בעם היהודי להתקיים על כדור הארץ הזה היא להיות עם של כוהנים המפיץ את אור האלוהים לשאר אומות העולם. במילים אחרות, במקום לשמור את האמת לעצמנו, אלוהים בחר בנו כדי לספר בעמים על עלילותיו וכבודו, וללמד אותם את האמת הזאת.

התנ"ך מדבר על כך בבירור: "אַתֶּם רְאִיתֶם, אֲשֶׁר עָשִׂיתִי לְמִצְרָיִם; וָאֶשָּׂא אֶתְכֶם עַל-כַּנְפֵי נְשָׁרִים, וָאָבִא אֶתְכֶם אֵלָי. וְעַתָּה, אִם-שָׁמוֹעַ תִּשְׁמְעוּ בְּקֹלִי, וּשְׁמַרְתֶּם, אֶת-בְּרִיתִי–וִהְיִיתֶם לִי סְגֻלָּה מִכָּל-הָעַמִּים, כִּי-לִי כָּל-הָאָרֶץ. וְאַתֶּם תִּהְיוּ-לִי מַמְלֶכֶת כֹּהֲנִים, וְגוֹי קָדוֹשׁ: (שמות י"ט 4-6)

שִׁירוּ לַיהוָה, שִׁיר חָדָשׁ; שִׁירוּ לַיהוָה, כָּל-הָאָרֶץ.

שִׁירוּ לַיהוָה, בָּרְכוּ שְׁמוֹ;  בַּשְּׂרוּ מִיּוֹם-לְיוֹם, יְשׁוּעָתוֹ.

סַפְּרוּ בַגּוֹיִם כְּבוֹדוֹ; בְּכָל-הָעַמִּים, נִפְלְאוֹתָיו.

כִּי גָדוֹל יְהוָה וּמְהֻלָּל מְאֹד;  נוֹרָא הוּא, עַל-כָּל-אֱלֹהִים. (תהילים צ"ו 1-4)

כן, עם ישראל היה אמור להיות אור לגויים. זח חלק חשוב של הקריאה והייעוד של היהודים, ואת התפקיד הזה שאלוהים ייעד לו, העם היהודי יכול למלא רק דרך המשיח. עליך לשקול ברצינות את הנושא הזה,  דבר שיעזור לך להבין מדוע תהית לעיתים מה זהותך ומטרתך בחיים הללו. מה משמעות העובדה להיוולד כיהודי? מדוע אנחנו כאן עלי אדמות? מדוע עברנו כל כך הרבה תלאות וצרות כעם? מה המשימה שלנו בסופו של דבר? האם אנו מפספסים משהו – או פספסנו מישהו?

אני יודע שקשה לעכל כל זאת, אך חשוב מאוד שתתן לנושאים הללו מחשבה רצינית. האם ייתכן שישוע, אותו דחית בתקיפות, הוא זה שמביא ליושבי תבל את הידע מיהו האל האמיתי היחיד, שעל פי התנ"ך הוא אלוהי ישראל? האם ייתכן שהיהדות האמיתית קשורה באופן ישיר לאמונה בישוע? חשוב על כך. כדאי לך, זה יעשה לך, ולרבים אחרים רק טוב.

אולי גם יעניין אותך: