הפרשנים הטובים ביותר נמצאים בתנ׳׳ך
"וַיִּפֶן אֵלָיו יְהוָה וַיֹּאמֶר, לֵךְ בְּכֹחֲךָ זֶה וְהוֹשַׁעְתָּ אֶת־יִשְׂרָאֵל מִכַּף מִדְיָן הֲלֹא שְׁלַחְתִּיךָ׃ וַיֹּאמֶר אֵלָיו בִּי אֲדֹנָי בַּמָּה אוֹשִׁיעַ אֶת־יִשְׂרָאֵל הִנֵּה אַלְפִּי הַדַּל בִּמְנַשֶּׁה וְאָנֹכִי הַצָּעִיר בְּבֵית אָבִי… וַיִּלְכְּדוּ שְׁנֵי־שָׂרֵי מִדְיָן אֶת־עֹרֵב וְאֶת־זְאֵב וַיַּהַרְגוּ אֶת־עוֹרֵב בְּצוּר־עוֹרֵב וְאֶת־זְאֵב הָרְגוּ בְיֶקֶב־זְאֵב וַיִּרְדְּפוּ אֶל־מִדְיָן וְרֹאשׁ־עֹרֵב וּזְאֵב הֵבִיאוּ אֶל־גִּדְעוֹן מֵעֵבֶר לַיַּרְדֵּן" (שופטים ו 15-14, ז 25).
פורטל "מאסטרקלאס" הפך, מסיבה מוצדקת, לאבן-שואבת עבור סטודנטים רבים המעוניינים בלמידה מקוונת. בעצם, למה לא? מי לא יעריך את ההזדמנות ללמוד מהטובים ביותר בתחומם? מי הוא אפוא הטוב ביותר כשמדובר בפרשנות התנ"ך? המורים הטובים ביותר לפירוש כתבי הקודש אינם נמצאים במכללות למקרא, אלא בתנ"ך עצמו.
כאן ניתנה לנו הזדמנות ללמוד משני נביאים הקוראים ומפרשים את סיפור גדעון: מיכה וישעיה. מיכה שואל את דברי מחאתו של גדעון בשופטים ו 15 ומשליך אותם למילות הבטחה על מוצאו של המשיח במיכה ה 1: "וְאַתָּה בֵּית־לֶחֶם אֶפְרָתָה צָעִיר לִהְיוֹת בְּאַלְפֵי יְהוּדָה, מִמְּךָ לִי יֵצֵא לִהְיוֹת מוֹשֵׁל בְּיִשְׂרָאֵל וּמוֹצָאֹתָיו מִקֶּדֶם מִימֵי עוֹלָם".
בדומה לכך, ישעיה רואה בניצחונו המופלא של גדעון על המדיינים "העזים" (ראו שופטים ו 12) סימן לניצחון "האל הגיבור" על כוחות הרשע, בישעיהו ט 3, 5: "כִּי אֶת־עֹל סֻבֳּלוֹ וְאֵת מַטֵּה שִׁכְמוֹ שֵׁבֶט הַנֹּגֵשׂ בּוֹ הַחִתֹּתָ כְּיוֹם מִדְיָן… כִּי־יֶלֶד יֻלַּד־לָנוּ בֵּן נִתַּן־לָנוּ וַתְּהִי הַמִּשְׂרָה עַל־שִׁכְמוֹ וַיִּקְרָא שְׁמוֹ פֶּלֶא יוֹעֵץ אֵל גִּבּוֹר אֲבִיעַד שַׂר־שָׁלוֹם".
אם נלך בעקבות הנביאים, שהגו בפועלו של אלוהים דרך עלילות גיבורי האמונה, נלמד לקרוא את הסיפורים הללו כסימן לבאות. הם מספרים לנו לא רק אודות העבר, אלא על העתיד (בקנה מידה גדול בהרבה) דרך הגיבור הגדול ביותר של ישראל, המשיח! הבה נלמד לקרוא את התנ"ך מהמומחים הטובים ביותר בתחום!
"אֶת הַיְשׁוּעָה הַזֹּאת חָקְרוּ וְדָרְשׁוּ הַנְּבִיאִים שֶׁנִּבְּאוּ עַל הַחֶסֶד הַמְיֻעָד לָכֶם. הֵם חָקְרוּ מָה הָעֵת וְהַנְּסִבּוֹת שֶׁהוֹדִיעָה רוּחַ הַמָּשִׁיחַ אֲשֶׁר בְּקִרְבָּם, כְּשֶׁהֵעִידָה מֵרֹאשׁ עַל סִבְלוֹת הַמָּשִׁיחַ וְעַל הַכָּבוֹד וְהַתִּפְאֶרֶת שֶׁיָּבוֹאוּ אַחֲרֵיהֶם" (פט"א א 11-10).