שאלה שבועית מספר 1

מה אדם אמור לעשות אם הוא רוצה לדעת את אלוהים, להכיר אותו ולהיות בטוח שהדרך שהוא בחר בה היא הדרך האמיתית והנכונה?
זאת אומרת צעדים שעליי לעשות על מנת שאלוהים יחשוף בפני את הדרך האמיתית, ובאילו דרכים הוא חושף? 

עדי

 

 

תשובה:

השאלה שלך היא השאלה החשובה ביותר שאנו צריכים לשאול כבני אדם. מה עלינו לעשות אם אנו רוצים לדעת את אלוהים? ישוע עונה על השאלה הזו בבשורת יוחנן: "אֲנִי הַדֶּרֶךְ וְהָאֱמֶת וְהַחַיִּים. אֵין אִישׁ בָּא אֶל הָאָב אֶלָּא דַּרְכִּי. אִלּוּ הִכַּרְתֶּם אוֹתִי, גַּם אֶת אָבִי הֲיִיתֶם מַכִּירִים. (יוחנן יד 6). לא ניתן להכיר את אלוהים, או להיות במערכת יחסים אתו, ללא האמונה בישוע. למה? כי לפני שאנו יכולים להכיר אותו, עלינו לקבל סליחת חטאים. מישהו צריך לשלם על החטא האישי שלנו. אלוהים כל כך אהב אותנו שהוא יזם את הפתרון: אלוהים הבן, ישוע, לקח על עצמו את הטבע האנושי ושילם עבורנו על החטא, במותו. כדי שנוכל להיכנס למערכת יחסים נצחית עם אלוהים, עלינו להאמין שהפתרון נמצא בישוע, כלומר שהחטא שלנו שולם בזכותו.

לגבי השאלה איך ניתן לדעת שבחרנו בדרך הנכונה? ראשית, קיימות ראיות היסטוריות לתקומתו של ישוע. אם ישוע קם מן המתים, כפי שהראיות מראות, אז ישוע הוא אכן מי שהוא טען שהוא: הוא הדרך האמת והחיים, כלומר הוא הדרך לאב. התקומה של ישוע בהכרח שוללת את שאר הדרכים (דתות בעולם) לאלוהים, משום שהתקומה מראה כי הטענה שלו, לגבי כך שהוא הדרך היחידה לאב, היא נכונה. הבחירה להאמין בישוע היא בחירה מושכלת משום שהאמיתות לגבי אישיותו ותורתו של ישוע מעוגנות על עובדות היסטוריות, ולא על אמונה עיוורת. שנית, אם האמונה המשיחית היא האמת, תפקידה של רוח הקודש (אשר היא אישיות אלוהית בפני עצמה) הוא להוכיח את בני האדם על החטא, ולשכנע אותם לגבי אמיתות הבשורה (יוחנן טז 8). במילים אחרות, החיפוש אחר אלוהים הוא לא חיפוש אינטלקטואלי בלבד. החיפוש מערב את כל כולנו.

מהם הצעדים שעליך לעשות כדי למצוא את אלוהים? הייתי ממליץ שתזמין את הברית החדשה ותתחיל לקרוא את הבשורה על פי יוחנן. תוך כדי שאתה קורא את הבשורה, תבחן את דמותו של ישוע. שים לב למה שהוא מלמד, ולמה שהוא טוען על עצמו. בנוסף, אני מזמין אותך להתפלל לאלוהים (תוך כדי קריאת הבשורה) ולשאול אותו: ״האם זו האמת?״. תמשיך לקרוא ולהתפלל, ואני מאמין שאם אתה מחפש את האמת בכל ליבך, אתה תגיע אליה. אלוהים חושף את האמת שלו דרך דברו. הדבר שלו הוא ההתגלות שלו לאנושות. לכן, בחיפוש אחרי אלוהים, עלינו להתחיל בהתגלות שהוא העניק לנו בדברו. אני מאמין שחיפוש כנה אחר האמת, יוביל אותך להכיר בה ולהודות:  "אַתָּה הַמָּשִׁיחַ, בֶּן־ אֱלֹהִים חַיִּים!"

אלי

 

אולי גם יעניין אותך: