המזימה הנוצרית הגדולה של הרב שלמה אבינר

הרב שלמה אבינר בשיתוף עם הרב מרדכי ציון פרסמו אתמול במגזין החרדי "כיפה", מאמר תחת הכותרת "המזימה הנוצרית הגדולה" בניסיון ליצור רגשות הפחדה ושנאה כלפי נוצרים, בקרב הציבור הישראלי-יהודי, זאת על ידי תקיפת אמונתם של נוצרים ויהודים משיחיים כאחד. בסיס התקפתם מבוסס על הטענה הבאה:

"על פי האמונה הנוצרית, כל עוד לא יקבלו היהודים את יש"ו כמשיח,הוא לא יוכל לקום לתחיה" (הרב שלמה אבינר, אתר 'כיפה', 09.06.2015).

האמת, קצת מביך לראות עד כמה הידע הכללי של הרב שלמה אבינר מוטעה. היינו מצפים לפחות לידע בסיסי בנושא הנ"ל, בייחוד בתור רב המנסה לתקוף ולהשפיל אמונתם של מיליוני בני-אדם בצורה כלכך בוטה.

הרב שלמה אבינר הוא כזכור אותו רב שנוי במחלוקת שפסק השנה כי שימוש במכונות גילוח הוא חטא מאחר שהן לא כשרות. וכי לסטודנטים ממין זכר וממין נקבה אסור לשבת באותה הכיתה באוניברסיטאות וכי לטענתו יש לקדם קונספט של הפרדה מגדרית בכיתות באוניברסיטאות בישראל.

אז האם הנוצרים מחכים שישוע יקום בעתיד לתחייה מן המתים? הברית החדשה מתארת את הדברים הבאים:

"אַחֲרֵי הַשַּׁבָּת, עִם עֲלוֹת הַשַּׁחַר שֶׁל יוֹם רִאשׁוֹן, בָּאוּ מִרְיָם הַמַּגְדָּלִית וּמִרְיָם הָאַחֶרֶת לִרְאוֹת אֶת הַקֶּבֶר. לְפֶתַע הָיְתָה רְעִידַת אֲדָמָה חֲזָקָה, כִּי מַלְאַךְ יהוה יָרַד מִן הַשָּׁמַיִם, נִגַּשׁ וְגָלַל אֶת הָאֶבֶן מִן הַפֶּתַח וְיָשַׁב עָלֶיהָ. מַרְאֵהוּ הָיָה כְּבָרָק וּלְבוּשׁוֹ לָבָן כַּשֶּׁלֶג, וּמִפַּחְדּוֹ נִבְהֲלוּ הַשּׁוֹמְרִים וְהָיוּ כְּמֵתִים. אָמַר הַמַּלְאָךְ אֶל הַנָּשִׁים: "אַל תִּפְחַדְנָה אַתֶּן. אֲנִי יוֹדֵעַ כִּי אֶת יֵשׁוּעַ שֶׁנִּצְלַב אַתֶּן מְחַפְּשׂוֹת. הוּא אֵינֶנּוּ כָּאן, שֶׁהֲרֵי קָם לִתְחִיָּה כְּפִי שֶׁאָמַר" (הבשורה על-פי מתי, פרק כח)

אתם מבינים, הנוצרים לא מאמינים שישוע צריך לקום לתחייה, אלא שהוא קם לתחייה לפני אלפיים שנה!!

הברית החדשה ממשיכה ומתארת את התגלותו של ישוע למאות ואלפי בני אדם ברחבי ישראל במשך ארבעים יום. למען האמת, התלמוד בכבודו ובעצמו לא מנסה להכחיש את הכוחות העל טבעיים של ישוע ושל התלמידים שלו, אלא שהתלמוד מנסה לייחס אותן לשטן, זאת בעזרת אגדה מאוחרת המלאה בסתירות.

או שתחייתו של ישוע היא אחד התעלולים המרושעים, האכזריים והנתעבים ביותר שאוזן אדם שמעה מעודה, או שזוהי העובדה ההיסטורית המדהימה ביותר. שלושה דברים בסיסיים קשורים בישוע:

1) ההשפעה שלו על מהלך ההיסטוריה, בזכות הניסים שחולל והדברים שלימד.

2) הנבואות התנ״כיות שהתנשמו בו.

3) תחייתו מן המתים. תחייתו של ישוע מן המתים והאמונה המשיחית קשורות זו בזו. לאחת אין קיום בלי האחרת.

ישוע עצמו אמר שיהיה לו גוף בשר ודם לאחר שיקום לתחייה, כהוכחה לכך שאכן קם מן המתים. פירוש הדבר שלאחר התחייה, גופו יהווה הוכחה ניצחת לכך שהוא אלוהים שלבש בשר. אם כך, מי שטוען שישוע לא קם לתחייה בגוף בשר ודם, בעצם מערער על אלוהותו. הקבר הריק כשלעצמו, לא מוכיח את תחייתו של ישוע מן המתים יותר משגופה שנעלמה מחדר המתים מהווה הוכחה לכך שמישהו קם לתחייה. האמונה המשיחית מבוססת על העובדה שישוע קם לתחייה בגוף אנושי, ולא על כך שהיא 'נעלמה' מהקבר.

ניתן להרחיב בנושא תקומתו של ישוע בסרטון והמאמר: האם ישוע באמת קם לתחייה?

אז במה כן מאמינים הנוצרים (וגם אנחנו היהודים המשיחיים)?

כן, ללא ספק היינו שמחים שכל העם שלנו (וכל העולם כולו) יפנה לישוע המשיח ויכיר בו!

אנחנו לא מתביישים בזה או מכחישים זאת, אבל אנחנו ממש לא חושבים שמישהו מפסיק להיות יהודי רק בגלל שהוא לא הולך בעיוורון אחר עצת הרבנים.

הנה לכם במה אנו מאמינים שיקרה בעתיד בנוגע לעם ישראל ולישוע:"וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא אֲבַקֵּשׁ לְהַשְׁמִיד אֶת-כָּל-הַגּוֹיִם הַבָּאִים עַל-יְרוּשָׁלִָם׃ וְשָׁפַכְתִּי עַל-בֵּית דָּוִיד וְעַל יוֹשֵׁב יְרוּשָׁלִַם רוּחַ חֵן וְתַחֲנוּנִים וְהִבִּיטוּ אֵלַי אֵת אֲשֶׁר-דָּקָרוּ וְסָפְדוּ עָלָיו כְּמִסְפֵּד עַל-הַיָּחִיד וְהָמֵר עָלָיו כְּהָמֵר עַל-הַבְּכוֹר׃ בַּיּוֹם הַהוּא יִגְדַּל הַמִּסְפֵּד בִּירוּשָׁלִַם כְּמִסְפַּד הֲדַדְרִמּוֹן בְּבִקְעַת מְגִדּוֹן׃ וְסָפְדָה הָאָרֶץ"

הדובר בקטע הוא אלוהים, שמבטיח להשמיד את הגויים שיום אחד יחליטו לצור על ירושלים. לאחר מכן הוא ישפוך על עמנו את רוחו כך שנביט אליו, אותו שדקרנו, נכיר בו ונספוד עליו באבל כלל ארצי. זה בכלל לא בכוחנו, אלא תלוי באלוהים בלבד.

רגע, חשבתם שזה פסוק מהברית החדשה? לא ולא, זו היא נבואתו של זכריה הנביא בפרק י"ב, בתנ"ך, כחמש מאות שנה לפני זמנו של ישוע.

חשוב לזכור, ישוע עצמו היה יהודי. תלמידיו של ישוע היו יהודים. הקהילה המשיחית הראשונה היתה בירושלים והורכבה מיהודים. הברית החדשה אחריו הולכים הנוצרים – הוא בכלל ספר יהודי, שנכתב על ידי יהודים, אודות היהודי-ישראלי המפורסם ביותר בעולם והמשפיע ביותר בכל הזמנים. ומאז ועד היום, תמיד היו יהודים שכמונו, קיבלו את משיחיותו של ישוע.

ספרי ההיסטוריה מתארים יהודים בכל דור ודור שהאמינו בישוע. אפילו התלמוד בעצמו מתעד את תלמידי ישוע היהודים ואת הכוחות העל טבעיים שלהם. לכן, הטענה כי המשיח לא יוכל לבצע משימה כלשהי עד שיהודים יאמינו בו היא שגויה מיסודה, שהרי כן היו וישנם יהודים שמאמינים בישוע.

לסיום, תגובה קצרה למר שלמה אבינר:

ידידינו המבורך, הנוצרים לא מעוניינים לנצר אותך. נוצרים לא יכולים להפוך יהודי ללא יהודי בדיוק כפי שיהודי אתאיסט לא מפסיק להיות יהודי. גם אם יהודי ילבש כותונת חומה, יגלח את ראשו ויצטרף למנזר קתולי – הדם שלו עדיין ישאר יהודי.

נסיים עם ציטוט של אחד היהודים המפורסמים ביותר בהיסטוריה (עליו נקראו רחובות רבים ברחבי ישראל) – בנימין ד'יזראלי, אשר כיהן כראש ממשלת בריטניה. כמונו, הוא היה יהודי שהאמין שישוע הוא המשיח, ואמר: "ישנו דף אחד בין התנ"ך לברית החדשה, אני הדף הזה".

* בתמונה – הרב שלמה אבינר מתוך אתר 'כיפה'.

 

אולי גם יעניין אותך: