נוסטרדמוס ואסון התאומים

מישל דה נוטרדם, הידוע בשמו "נוסטרדמוס" (1503-1566) אסטרולוג ורופא צרפתי-יהודי. התפרסם לראשונה בזכות טיפול רפואי חדשני שמצא למחלה שפרצה בשנת 1546. שנים מספר לאחר מכן הוא נודע כסופר של חרוזים שהתיימרו לנבא את העתיד.

בתקופה שבה אסטרולוגיה היתה מאוד פופולרית (בדיוק כמו היום), נוסטרדמוס זכה לשם נכבד על ידי אנשים שהסכימו לשלם על מנת שיאמרו להם מה שרצו לשמוע ולכן הגיע נוסטרדמוס עד לאצולה של חברי בית המלוכה הצרפתי, ובהם קתרין דה מדיצ', מלכת צרפת.

נוסטרדמוס נביא?

רבים הם הטוענים כי נוסטרדמוס ניבא אסונות אחדים במהלך ההיסטוריה המודרנית, האם מדובר בצירוף נוח עד מאוד של חרוזים שונים ועיוותם לשם התאמתם לתרחישים שקרו, או שמה באמת היה נביא?

באחד מכתביו, ציין נוסטרדמוס את השם "היסטר" בלטינית שפרושו הוא נהר "דנובה" המחבר בין הונגריה לסלובקיה, חסידיו של נוסטרדמוס מחליטים שזה דווקא "היטלר", וכך הגיעו חסידיו למסקנה כי נוסטרדמוס ניבא את מלחמת העולם השנייה. להלן נבואת נוסטרדמוס, שעל-פי חסידיו הושלכה על אסון התאומים שהתרחש על ידי ארגון הטרור "אל-קאעידה", בו מטוסים התנגשו במכוון במגדלי התאומים שבניו-יורק בבוקר ה11 לספטמבר 2001, וגרמו למותם של כ-3 אלף בני אדם:

שתי השורות הראשונות נראות כוואריאציה על המאה העשירית, קוורטין 72:

"L'an mil neuf cens nonante neuf sept mois

Du ciel viendra vn grand Roy d'effrayeur"

"השנה ,1999 חודש שביעי. מן השמים יבוא מלך הטרור."

שתי האחרות לקוחות בכלל מהמאה השישית, קוורטין 97:

"Cinq & quarante degrez ciel bruslera

Feu approcher de la grand cit"י neuue

"זוית 45 מן השמים יבערו. אש תגיע לעיר הגדולה החדשה"

שארית המאה השישית, קוורטין 97:

"Instant grand flamme esparse sautera

Quand on voudra des Normans faire preuue"

"מיד יופיעו להבות אש פזורות שתפרוצנה.

כאשר מישהו ירצה הוכחה לאמיתותו של נורמני."

 

השמים יבערו

כשנוסטרדמוס כותב שהשמיים יבערו ב-45 מעלות (זוית), מאמיניו רצים לגלובוס ומראים כי נוסטרדמוס חזה את פיגוע התאומים והתימוכין לכך הם שניו-יורק נמצאת בקו הרוחב 45 (שבבדיקה פשוטה ניתן לראות שהיא דווקא לא). חסידיו של נוסטרדמוס חיברו ופירשו חרוזים על מנת שיתאימו לאסון התאומים, "נורמני" הוא שם קדום ל"סקנדינבי". ולכן כניראה שנוסטרדמוס עצמו דיבר על משהו אחר… בצורה כזאת כל אחד מאיתנו יוכל למצוא בכל ספר שלא יהיה נבואה על מה יאכל לארוחת הבוקר שלו, ובעצם כל העולו על רוחו, או יותר נכון, כל המתאים לאינטרסים שלו.

נבואה אמיתית הינה נבואה או אוסף של נבואות הנותנות תעודת זהות שלמה ומפורשת של המקרה, כגון זמן, מקום, משתתפים, מתרחש וכדומה, וכל זאת בצורה חד-משמעית וברורה לפחות לבני התרבות לה נכתבו.

 

אולי גם יעניין אותך: