הרב אמנון יצחק טוען שברית משה נכרתה מול מיליון איש ואילו מול ישוע לבדו מאחורי ההר

הרב אמנון יצחק טוען כי ישוע הוא לא המשיח מאחר שלטענתו אלוהים נתן תורה חדשה לישוע, במעמד יחיד, ואילו למשה הוא התגלה ביחד עם מיליון איש נוספים.

ראשית, הברית החדשה לא טוענת שעם ישראל הוא כבר לא העם הנבחר, להיפך! באיגרת של שאול השליח אל הקהילה שברומא, הוא כותב "אִם כֵּן אֲנִי שׁוֹאֵל, הַאִם נָטַשׁ אֱלֹהִים אֶת עַמּוֹ? בְּשׁוּם פָּנִים לֹא! הֲרֵי גַּם אֲנִי בֶּן עַם יִשְׂרָאֵל, מִזֶּרַע אַבְרָהָם וּמִשֵּׁבֶט בִּנְיָמִין. אֱלֹהִים לֹא נָטַשׁ אֶת עַמּוֹ, הָעָם שֶׁהוּא יָדַע מִקֶּדֶם.".

שנית, גם המאמינים בישוע מקבלים את ההתגלות של אלוהים אל משה בהר סיני, ורואים בספר התורה ספר קדוש בדיוק כמו הברית החדשה. לא רק זה, אלא שגם נטען שלא ניתן להבין את הברית החדשה ללא התנ"ך.

שלישית, אמנון יצחק לועג בזלזול לכל מי שאלוהים התגלה אליו במעמד יחיד. אבל, אל אברהם יצחק ויעקב אלוהים התגלה במעמד יחיד, כך גם במקרה של דוד המלך ושל רוב הנביאים בתנ"ך. אז, האם אמנון יצחק לא מקבל את דבריהם של האבות, של הנביאים ושל המלכים בתנ"ך שאלוהים התגלה אליהם במעמד יחיד??

רביעית, הברית החדשה לא טוענת שישוע קיבל תורה חדשה, להיפך! הוא הכריז את הכתוב בתנ"ך אך סירב לקבל, את הפרשנויות והמצוות שהרבנים הוסיפו. הרי ישוע בעצמו אמר: "אַל תַּחְשְׁבוּ שֶׁבָּאתִי לְבַטֵּל אֶת הַתּוֹרָה אוֹ אֶת הַנְּבִיאִים; לֹא בָּאתִי לְבַטֵּל כִּי אִם לְקַיֵּם".

חמישית, הברית שאלוהים כרת היתה לסליחת חטאים עבור כל האנושות, ואין עליה בלעדיות לעם כזה או אחר, הברית הזאת שנכרתה בדמו של ישוע המשיח נכרתה בירושלים והיתה לעיני כל עם ישראל שעלו לירושלים לרגל חג הפסח, ולא במעמד יחיד, כפי שאמנון יצחק טוען.

אחרונה, אם נקרא בספר שמות פרק ל"ב נראה שמשה לא קיבל את לוחות הברית מאלוהים מול מיליון איש, אלא לבדו, במעמד יחיד, וזאת בעוד עם ישראל משתחווה לעגל מזהב: "וַיַּרְא הָעָם, כִּי-בֹשֵׁשׁ מֹשֶׁה לָרֶדֶת מִן-הָהָר; וַיִּקָּהֵל הָעָם עַל-אַהֲרֹן, וַיֹּאמְרוּ אֵלָיו קוּם עֲשֵׂה-לָנוּ אֱלֹהִים אֲשֶׁר יֵלְכוּ לְפָנֵינוּ–כִּי-זֶה מֹשֶׁה הָאִישׁ אֲשֶׁר הֶעֱלָנוּ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם, לֹא יָדַעְנוּ מֶה-הָיָה לוֹ".

 

אולי גם יעניין אותך: