למה יהודי משיחי ולא פשוט נוצרי?

למה יהדות משיחית ולא נצרות?

הדבר הראשון שיש להבין על אלוהי ישראל זה שהוא אלוהים שכורת בריתות, לא אלוהים שיוצר דתות. בשום מקום בתנ"ך אין איזכור לדת היהדות בדיוק כמו שבברית החדשה אין כל איזכור לדת הנצרות. שני אלה, וכל דת אחרת שיש בעולם כיום, הן פרי המצאתם של בני אדם ועיקרן בחוקים שאינם כתובים בדבר ה' אלא בחוקים ומצוות של בני אדם.

יהדות זה עניין של שושלת, כלומר מאיזה משפחה באת. בדיוק כמו שאינך יכול לשנות את המשפחה לתוכה נולדת אינך יכול לשנות את יהדותך. אי אפשר לחדול מלהיות יהודי או להפוך להיות יהודי אם לא נולדת כזה (הדם של גוי לא נהפך פתאום לדם יהודי כי איזה רב החליט להעביר אותו גיור).
האמונה המשיחית שישוע הוא המשיח של עם ישראל הוא דבר יהודי ביסודו ובמהותו. ישוע היה יהודי, תלמידיו היו יהודים, מחברי הברית החדשה היו יהודים.
לכן, אין דבר כזה "יהודי שהתנצר" אלא יהודי שבא להכרה ואמונה במשיח היהודי של עם ישראל, הוא ישוע, וזה הדבר הכי "יהודי" שיהודי יכול להאמין בו.

ישוע נצלב כ"מלך היהודים", וזה בדיוק מי שהוא – המשיח והמלך של עם ישראל. תחילה היו כל מאמינים יהודים, אך לאט לאט החלו גויים רבים לבוא לאמונה באלוהי ישראל ובמשיח ישראל, ישוע. היהודים המשיחיים נרדפו מצד אחד ע"י הרומאים ומצד שני ע"י מנהיגי הדת היהודיים. במרוץ הזמן החלו יותר ויותר גויים לקבל את האמונה בישוע ולאט לאט החלו להיכנס עיוותים ושקרים לאמונה המשיחית מצד ההלניסטים, זאת עד שה"דת" הזו שנוצרה קיבלה הכרזה רשמית תחת הכנסיה הקתולית – והיא למעשה עירבוב של האמונה המשיחית עם עבודת אלילים הלניסטית, וישוע נותק מכל קשר עברי-יהודי בו חי, לימד ופעל. מכאן הקרע בין הנוצרים ליהודים החל לגדול עוד ועוד בעיקר עם הרדיפות של הכנסייה הקתולית כנגד היהודים שעד אז כבר היו מפוזרים ברחבי אירופה ומדינות הים התיכון.
אנו כיהודים משיחיים חוגגים את מועדי ה' כפי שמופיעים בתנ"ך. זה כולל את פסח, שבועות, יום התרועה (מה שנקרא בימינו ראש השנה), יום כיפור וסוכות וכמובן כמובן את יום השבת.
כמו כן אנו חוגגים יחד עם עמנו את החגים המסורתיים יותר שכוללים את פורים וחנוכה, את חגי ישראל כגון יום העצמאות, ט"ו בשבט, וגם זוכרים יחד עם כל עמנו את חללינו ביום הזיכרון לחללי צה"ל, יום השואה וכו'.

החגים שמופיעים בברית החדשה הם אותם חגים אשר היו תמיד לעם ישראל ואלה באו מן התורה והם למעשה נקראים מועדי ה'. בברית החדשה גם חג החנוכה מוזכר פעם אחת.

מקווה ששאלתך נענתה 🙂

תוכלי להרחיב: האם ניתן להיות יהודי ולהאמין בישוע? תגובה לרבנים.

אולי גם יעניין אותך: