למה כמרים אונסים ילדים קטנים?

נכון, כמרים, כמו גם רבנים רבים, אונסים (התלמוד מאשר לקחת לאישה ולבעול ילדה בת 3), גונבים, משקרים, מסלפים וחוטאים חטאים רבים. אין ספק, לכולנו יש ציפיות למוסר גבוה מאותם אנשים הנושאים את שם אלוהים.

זה כנראה הזמן להבהיר שאין בנינו (יהודים משיחיים) כמרים או קרדינאלים, ואנחנו גם ממש לא הולכים אחרי האפיפיור (אלו חלק מהדת שיצרו הקתולים). יש תחילה לעמוד על נקודה חשובה; הזרם הקתולי הוא רק זרם אחד מיני זרמים רבים. זרם שלצערנו הרב התרחק רבות מן המסר של ישוע והברית החדשה ויצר לעצמו הלכות ומסורות, או במילים אחרות; דת (חלקכם אולי יופתע לגלות, כי בברית החדשה לא קיים שום איזכור לותיקן, לאפיפיור, לכמרים או לקרדינאלים).

חשוב להבין, מבחינתנו, מעשיהם הרעים של מנהיגי דת כאלו ואחרים, היא הוכחה דווקא לכך שעלינו ללכת אחרי המשיח האלוהי המושלם, ולא אחרי בני אדם חוטאים; כמרים או רבנים.

ההבדל העיקרי הוא, כי כמשיחיים אנחנו מכירים בחוסר השלמות שבנו, ולכן אנחנו ממהרים להפנות אל ישוע המשיח, ולא אל עצמנו. אנחנו אנשים שבורים ולא מושלמים כמו כולם. אנחנו לא הדרך, התשובה או החיים, אלא ישוע המשיח הוא. הוא הצדיק, המושלם, והאחד אחריו עלינו ללכת. לכן אנחנו מבקשים שתבחנו את ישוע על פי ישוע, ולא את ישוע על פי מעשיהם של אנשים בחליפות חומות או לבנות.

לעומת זאת, ביהדות הרבנית הלכתית, על הצאן ללכת אחרי הרבנים, הרבנים "הצדיקים", הם הדרך, הם האמת, הם התשובה. הבעיה היא שהם לא יכולים להיות התשובה מאחר שהם חוטאים ומושחתים בדיוק כמו שאר בני האדם עלי אדמות. אך לצערנו הם לא מכירים בזאת. ע"פ התלמוד, לרב יש סמכות אלוהית לקבל החלטות רוחניות, חברתיות ופוליטיות עבור הצאן שלו.

על פי האמונה המשיחית אין בני אדם מושלמים, כולנו מאכזבים. ולכן, עלינו ללכת אחרי המושלם והצדיק –  המשיח ישוע. הוא לא מאכזב, הוא לא חוטא, הוא הדרך האמת והחיים.

 

אולי גם יעניין אותך: