רק דרך ישוע!

"כִּי אִם־אֶל־הַמָּקוֹם אֲשֶׁר־יִבְחַר יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם מִכָּל־שִׁבְטֵיכֶם לָשׂוּם אֶת־שְׁמוֹ שָׁם לְשִׁכְנוֹ תִדְרְשׁוּ וּבָאתָ שָׁמָּה" (דברים יב 5).

ההכרזה כי "ישוע הוא הדרך היחידה" בחברה הפוסט-מודרנית בה אנו חיים, נתפסת כצרת אופקים, שיפוטית וקיצונית. אחרי הכל, יש דתות רבות ודרכים מגוונות לעבוד את האל. אך בארץ מלאה באלילים ובמקומות קדושים (ראו דברים יב 3-2), משה התעקש על מקום אחד בלבד בו חייבים לעבוד את ה'. האמירה "ישוע הוא הדרך היחידה", אולי אינה מקובלת על המבקרים הפוסט-מודרניים שלנו, אך היא עולה בקנה אחד עם התיאולוגיה של משה (דברים יב 5, 11, ט"ז 6, כו 2). הגישה לאלוהי ישראל לעולם אינה עוברת דרך מקדש שבחרנו אנו, אלא רק דרך המקדש בו בחר אלוהים!

"הֵשִׁיב יֵשׁוּעַ וְאָמַר לָהֶם: הִרְסוּ אֶת הַהֵיכָל הַזֶּה וּבִשְׁלוֹשָׁה יָמִים אָקִים אוֹתוֹ. הֵם אָמְרוּ: אַרְבָּעִים וְשֵׁשׁ שָׁנִים נִבְנָה הַהֵיכָל הַזֶּה וְאַתָּה בִּשְׁלוֹשָׁה יָמִים תָּקִים אוֹתוֹ? אַךְ הוּא דִּבֵּר עַל הֵיכַל גּוּפוֹ. לָכֵן, כַּאֲשֶׁר קָם מִן הַמֵּתִים, נִזְכְּרוּ תַּלְמִידָיו כִּי אָמַר לָהֶם אֶת זֹאת, וְהֶאֱמִינוּ בַּכָּתוּב וּבַדָּבָר שֶׁאָמַר יֵשׁוּעַ" (יוחנן ב 22-19).

אולי גם יעניין אותך: