מדוע מאות אלפי יהודים נוטשים את ההלכה הרבנית לטובת ישוע?

בשנים האחרונות, גובר ועולה מספרם של יהודים אשר התאכזבו מהצביעות והכפייה הדתית אליה נחשפו בחייהם האישיים, אך מאחר שלא היו מוכנים לוותר על החיפוש הרוחני אחר אלוהים – מצאו מרגוע לנפשותיהם בלא אחר מאשר היהודי-ישראלי הידוע ביותר בעולם – ישוע (המכונה בלגלוג בפי הרבנים – "ישו", ראשי תיבות של 'ימח שמו וזכרו'). אומדנים שונים מעריכים כי כיום ישנם בין רבע מיליון למיליון יהודים ברחבי העולם המאמינים כי ישוע – הוא המשיח המובטח בנבואות התנ"ך1

רבים מאותם יהודים-משיחיים הינם בעלי עמדות מפתח בקהילות ולעיתים בוחרים לשמור לעצמם את אמונתם בפרטיות יחסית, מתוך חשש לרדיפה ומתגובותיהם של בעלי הדעה הקדומה הסובבים אותם: "אנחנו מבינים את זה, גם לנו שטפו את המוח מילדות, נולדנו לזה – היינו בטוחים שמדובר באמונה אלילית-פגאנית, שאלו ההולכים אחרי 'ישו' מאמינים בשלושה אלוהים. היינו בטוחים כי ישוע הטיף לעבודת אלילים זרה וכי הברית החדשה מלמדת שאלוהים זרק לפח את עם ישראל. תמיד קישרנו בין האינקוויזיציה והפוגרומים לבין ישוע – ככה הרבנים למדנו אותנו לחשוב, ולא העזנו לבדוק ולחקור ברצינות בעצמנו".

ומה השתנה?

"כאשר קראנו את הברית החדשה ראינו שישוע הטיף בעד אהבה, שלום, חסד וחמלה (ואפילו לגויים). הוא אף לימד שעלינו לאהוב את האויבים שלנו ואת מי ששונא אותנו – תארו לעצמכם עולם כזה – זה יפתור את כל הבעיות. אבל ישוע גם סלד מהכת-הפרושית (עליה מבוססת הרבנות של היום) מאחר שראה בהם מנהיגים דתיים צבועים שכל מה שמעניין את רובם היה כוח שליטה וכסף, ממש כמו רבים היום. ומאחר שישוע לא קיבל את סמכותם, הם החרימו אותו, הסיתו והדיחו נגדו את עם ישראל. אבל הדבר המדהים ביותר זה שבתנ"ך, הנביא ישעיהו בפרק נ"ג מאות רבות של שנים לפני כן ניבא שזה בדיוק מה שיקרה: "נִבְזֶה וַחֲדַל אִישִׁים אִישׁ מַכְאֹבוֹת וִידוּעַ חֹלִי וּכְמַסְתֵּר פָּנִים מִמֶּנּוּ נִבְזֶה וְלֹא חֲשַׁבְנֻהוּ׃ אָכֵן חֳלָיֵנוּ הוּא נָשָׂא וּמַכְאֹבֵינוּ סְבָלָם וַאֲנַחְנוּ חֲשַׁבְנֻהוּ נָגוּעַ מֻכֵּה אֱלֹהִים וּמְעֻנֶּה׃ וְהוּא מְחֹלָל מִפְּשָׁעֵנוּ מְדֻכָּא מֵעֲו‍ֹנֹתֵינוּ מוּסַר שְׁלוֹמֵנוּ עָלָיו וּבַחֲבֻרָתוֹ נִרְפָּא-לָנוּ׃ כֻּלָּנוּ כַּצֹּאן תָּעִינוּ אִישׁ לְדַרְכּוֹ פָּנִינוּ וַיהוָה הִפְגִּיעַ בּוֹ אֵת עֲו‍ֹן כֻּלָּנוּ.." (קטע מתוך ישעיהו פרק נ"ג). נדהמנו לגלות כיצד הנבואות הללו על המשיח – על דחייתו, סבלו ומותו המכפר כקורבן חזרו על עצמן שוב ושוב בפי נביאי התנ"ך. היינו בטוחים שמישהו נתן לנו ספר נוצרי – אבל זה היה בתנ"ך שלנו בבית".

אז לא מדובר באמונה בשלושה אלוהים ועבודת אלילים זרה?

"כמובן שלא, מדהים שכמעט כל יהודי שאיננו משיחי בטוח שבכך מדובר. ללא ספק נעשתה עבודה מאוד יסודית באלפיים השנים האחרונות כדי לדאוג שכולנו בתוך היהדות נחשוב בדיוק כך. אבל ישוע ריפא ועשה ניסים בשם אלוהי אברהם יצחק ויעקב! כשהוא עשה ניסים בקרב הגויים – הוא תמיד הפנה אותם לאלוהי ישראל, ולא לאלילים נוכריים. כולנו כבר הספקנו לשכוח שלא מדובר באיזה ישו נוצרי בלונדיני עם עיניים כחולות. אלא בישוע, יהודי שחי בארץ-ישראל ולימד תנ"ך. עליו נבואות התנ"ך גם הצביעו!"

אם הוא באמת המשיח, למה אין שלום עולמי אלא רק מלחמות?

"פעם היה בעיתון דבריו של הרב עובדיה יוסף שטען שכאשר המשיח יבוא; הוא יחסל את כל הערבים בעולם. הציפייה של הרבנים המודרנים בימנו למשיח שיבוא ויחסל את כולם היא למען האמת שונה מאוד מהציפייה שניתן למצוא אפילו בקרב רבני חז"ל, הם שפיתחנו את המושג "משיח בן יוסף" (משיח שכמו יוסף – סובל מידי אחיו, נדחה על ידם ונזרק לגויים כאשר משפחתו חשבה עליו כמת). התפקיד האמיתי של המשיח זה לעשות שלום פנימי בלב שלום (הרי זה המקור של כל המלחמות). אם מחר יבוא משיח שיעלים את כל הנשק והטילים בעולם, בני אדם עדיין ירימו אבנים ויזרקו אחד על השני, הרי הבעיה היא בפנים – בלב שלנו ששונא אחרים. ישוע בא לתקן את הבעיה הזאת – החטא שבלב שלנו, את המערכת יחסים שלנו עם אלוהים. הוא בא לספק לנו כפרה על חטאינו – במותו. הוא בא לתת לנו דוגמא לחיים מושלמים ובכך להעניק לנו ראייה חדשה על העולם, ראיה של הקרבה עצמית בעד הזולת – אהבה צרופה."

אז מאיפה האנטישמיות אם מקורה לא בישוע? הרי בשמו גויים רבים רדפו יהודים. איזו מין אהבה צרופה זאת?

"חלילה! לפני אלף שנה, לדוגמא, לא היה אינטרנט או בתי דפוס. רוב הנוצרים לא ידעו מה כתוב בברית החדשה או מה אמר ישוע. הם נשאו את שמו לשווא כדי לקדם את האג'נדה המעוותת שלהם כלפי העם שלנו, בעודם שוכחים שישוע ושליחיו בעצמם היו יהודים ישראלים!. בקיצור כפי שלא תאשים את משה או את דוד המלך על התנהגותם הבזוייה של רבנים כיום, כך לא ניתן להאשים את ישוע על התנהגותם הבזוייה של קתולים שבאו אלף שנה אחריו.

אבל אסור לנו גם לשכוח כי ישנם מיליוני נוצרים בעולם שדווקא בגלל ישוע, רואים בנו העם הנבחר ואוהבים אותנו מאוד! בזכותםף בזכות התמיכה שלהם בישראל ובזכות התרומות של הנוצרים אוהבי ישראל הללו (המוערכות במאות מיליארדי דולרים מאז קום המדינה) הצלחנו להקים מדינה חזקה ויפה לתפארת."

אם ככה, מדוע הרבנים לא מקבלים את משיחיותו של ישוע?

"ישוע הזכיר לעמנו משהו שאנשי הדת גרמו לנו לשכוח, אלוהים רואה את הלב שלנו, הוא לא מתרשם מחתיכת בד על הראש, גם לא מליפוף של רצועות עור של חיות מתות שנצבעו בשחור על הזרוע ועל המצח. התנוחות שבהן אנחנו מתנועעים בזמן שאנחנו קוראים מספר תפילה אולי מצליחות להרשים את הסובבים אותנו, אבל לא את אלוהים. על-פי ההבחנה של ישוע, בעוד מבחוץ הרבנים היו לבושים בבגדים יפים, עמוק בפנים, הלב שלהם היה רקוב ורחוק מאלוהים. (ההיסטוריון יוסף בן-מתיתיהו מתאר בצורה חריפה את מנהיגי הדת היהודית בתקופת בית שני כצבועים, גאוותנים ומושחתים ביותר). לכן, ישוע סרב לקבל את סמכותם. הוא הוכיח אותם על חטאיהם ולא קיבל אותם כנציגי אלוהים, אלא ראה בהם כאלו שנושאים את שם אלוהים לשווא ולמען הקידום העצמי שלהם – ולכן, מאז ועד היום – הם דוחים אותו, שונאים אותו, מעללים עליו אגדות נבזיות ומסרבים לקבל את משיחיותו."
נסיים עם כתביו של הרב ליכטנשטיין, שהיה רב מחוזי מפורסם על יהדות הונגריה בתקופת מלחמת העולם השנייה והגיע בבגרותו לאמונה בישוע המשיח, לקראת מותו כתב:

"בעבר סברתי שהברית החדשה הינו ספר טמא, מקור לגאווה, אנוכיות, שנאה, אנטישמיות ואלימות, אך כאשר פתחתי את הספר, הרגשתי כיצד הוא שובה את ליבי בצורה משונה ונפלאה. לפתע, תפארת ואור חדרו לנשמתי. חיפשתי קוצים אך מצאתי ורדים, פנינים במקום אבנים, במקום שנאה מצאתי אהבה. במקום נקמה מצאתי סליחה. במקום עבדות מצאתי חירות.

היהודי חולה מזה כמעט אלפיים שנה, ביקור רופאים או חיי-פאר לא ירפאו אותנו, אלא באמונה בלבד, ובקשר אישי עם המשיח-ישוע, נוכל למצוא רפואה על ידי כוחו המרפא של המשיח. המחפש רפואה, הצעתי כי ירים את פניו בענווה ויביט על ישוע בהדר תפארתו האלוהית, כשהוא נישא ומורם לנצח נצחים כגואלה של האנושות, משיח ישראל ושר השלום.

לפני כאלפיים שנה, ישבו בירושלים אנשי הסנהדרין ובין עצמם תהו כיצד להכחיד את ישוע. אז, קם רבן גמליאל הנודע ואמר: "העצה או הפעולה הזאת תופר אם מאת בני אדם היא. אבל אם מאלוהים היא, בכל מקרה לא תוכלו להפר אותה, פן תימצאו נלחמים באלוהים!" (מעשי השליחים ה':כ"ז-ל"ח, הברית החדשה). אין ספק שפעולה זאת הייתה פעולת אלוהים משום שלא הופרה עד עצם היום הזה. אש הקודש לא דעכה ולא כבתה קרוב לאלפיים שנה, היא הרחיקה בהתפשטותה יותר מכל רודן כובש עולם אחר. היא תיעצר רק כשתגיע ללבבות ישראל."
1.נכון ליוני 2015 – לפי ויקיפדיה העברי מדובר על כחצי מיליון עד מיליון. לפי ויקיפדיה הלועזי מדובר על בין רבע מיליון לחצי מיליון (נכון לשנת 2012).

אולי גם יעניין אותך: