מהי "הבשורה" של ישוע והברית החדשה בה מאמינים יהודים משיחיים?

בעולם כיום ישנם 13.5 מיליון יהודים לערך (ויקיפדיה), מתוכם כ250,000-500,000 מגדירים עצמם בתור יהודים משיחיים. היהודים המשיחיים בארץ ישראל הם יהודים וישראלים כמו כל היהודים והישראלים האחרים – משלמים מיסים, משרתים בצה"ל במושבעות ואהבה למדינה, בכל מיני יחידות מהרגילות ועד המובחרות ביותר, כחיילים, כקצינים ובשאר התפקידים. מתנדבים בארגונים שונים, בני כל מיני עדות ויוצאי כל מיני ארצות, החיים בערים, עיירות ויישובים שונים בארץ-ישראל. בקיצור – לא תשימו לב, אבל אנחנו תמיד ביניכם 🙂

יהודים משיחיים מאמינים באלוהים ורואים בו את עיקר העיקרים של העולם הזה ולכן גם של חייהם. כל מה שטוב ויפה ונחמד בא ממנו ונועד לתפארתו – גם אנחנו, גם ישראל כולו. "לחיות לתפארתו" זאת אומרת לחיות לפי רצונו.

דבר נוסף המאפיין את היהודים המשיחיים הינה האמונה בתנ"ך ובברית החדשה. לא בגלל "השפעות זרות" כלשהן, אלא מפני שלעומת ההרגל להשתמש בתנ"ך כרהיט מעלה אבק, החלטנו כיהודים כן לקרוא בו ולחקור את נבואות התנ"ך אודות המשיח. אין היהודים המשיחיים חושבים שאדם כלשהו צריך להיות תלוי באדם אחר (כגון רב או אפיפיור) כדי לדעת את רצון אלוהים, להכיר אותו או לחקור את התנ"ך. כל אחד יכול לקרוא את כתבי הקודש, ללמוד, להבין ולדעת בעצמו – ואם קרא והבין, על כל אדם לחיות בנאמנות לפי מה שהבין: בחיי הפרט, במשפחה, בחברה, במדינה ובעולם. זהו עיקר שליחותו של היהודי וזו המשמעות של התואר "אור לגויים". לפי הבנתנו כיהודים משיחיים את כתבי הקודש, העולם היום איננו מה שהיה בהתחלה: בני אדם לא כל כך רוצים להבין מה שאלוהים רוצה ובוודאי שאינם רוצים לעשות כרצונו. החטא פלש לעולם ופגם בו. בין הדברים שנפגמו כלול גם האדם. כעת שולט בעולם ובנו "היצר הרע" אשר נלחם בצלמו הטוב של אלוהים, ומשפיע עלינו לבחור בחירות ולקבל החלטות בניגוד לאלו של אלוהים (ומשם המילה "חטא", להחטיא את רצונו של אלוהים).

התורה, הנביאים והכתובים מלמדים מה זאת קדושה, מה זה להיות עמו של אלוהים ועד כמה שאנחנו, עם ישראל, לא קדושים. הם גם מצביעים על הפיתרון לבעיה זו: חסד אלוהים שמרחם, שמתקן את הפגמים, מנקה את הלכלוך ובורא אותנו מחדש בצלמו. כך, למשל, אמר ירמיהו "הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם-יְהוָה וְכָרַתִּי אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל וְאֶת-בֵּית יְהוּדָה בְּרִית חֲדָשָׁה, לֹא כַבְּרִית אֲשֶׁר כָּרַתִּי אֶת-אֲבוֹתָם בְּיוֹם הֶחֱזִיקִי בְיָדָם לְהוֹצִיאָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם אֲשֶׁר-הֵמָּה הֵפֵרוּ אֶת-בְּרִיתִי וְאָנֹכִי בָּעַלְתִּי בָם נְאֻם-יְהוָה" (ירמיהו ל"א). אותו ספר שנקרא "הברית החדשה" הינו תאור של אותה הברית שירמיהו ניבא עליה. זוהי ברית שנועדה לא רק לעמנו, אלא כפי שהבטיח אלוהים לאברהם אבינו, ובפיהם של הנביאים – ברית אשר תהווה ברכה לכל אומות העולם, לכל הגויים. ברית זו, קשורה כמובן בבואו של המשיח וספר הברית החדשה מתאר בדיוק זאת.

ספר הברית החדשה נכתב במאה הראשונה והשנייה לספירה על ידי יהודים-ישראלים, תלמדיו של ישוע המשיח. ספר הברית החדשה איננו ספר של חוקים, מצוות והלכות, אלא ספר קצר, כאשר משנתו העיקרית לתאר את חייו ופועלו של ישוע, יהודי משושלת בית דוד. כמו כן מתרכז ספר הברית החדשה בביאור התגשמותן של נבואות התנ”ך על המשיח בחייו של ישוע.

כמה עובדות מעניינות אודות ספר הברית החדשה:

  • מדובר בספר הנקרא והנפוץ ביותר בכל הזמנים (כיחידה אחת עם התנ”ך).
  • מדובר בספר שתורגם ליותר שפות וניבים מכל ספר אחר אי פעם (כיחידה אחת עם התנ”ך).
  • הספר נחשב בעיני רבים כהמשך הטבעי לספר התנ”ך, לפיכך אצל נוצרים ספרי התנ”ך והברית החדשה הם מקשה אחת, ספר אחד, ולא ספרים שונים.
  • ספר הברית החדשה עלה על הכתב במאה הראשונה לספירה, כ300 עד 400 שנה לפני כתיבת התלמוד הרבני.
  • ספר הברית החדשה נחשב באקדמיה למסמך הקדום המהימן ביותר שקיים כיום.
  • הברית החדשה השתמרה ב־5,656 כתבי יד שלמים או חלקיים, שהועתקו ביד החל מהמאה ה־2 לספירה.

“כתבי הברית החדשה הועברו אלינו כפי שנכתבו במקור. הן האותנטיות והן השלמות הכללית של הברית החדשה עומדות יציבות על כנן.”
~ סר. פרדריק קניון, פאליאוגרף (חוקר כתבי יד עתיקים) ומנהל המוזיאון הבריטי. בספרו ‘כתבי הקודש וארכיאולוגיה’.

מאחר שאנחנו כעם, וכבני אנוש, נכשלנו לייצג את אלוהים בצורה נאותה, אלוהים הבטיח שיבוא בעצמו, בדמות אותו שליח מובטח המכונה במקרא "משיח", "גואל", בן דוד", "מושיע" ושמות רבים אחרים, מתוך העם היהודי, ויתן דוגמא בחייו, עד המוות בתור קורבן – לחיים מושלמים. התנ"ך מלא בנבואות שנועדו להרכיב תעודת זהות שלמה למשיח, מתי יולד, היכן, לאיזה שושלת, אופיו, הניסים שיעשה, מה יקרה לו, כיצד יגיבו לבואו ועוד. נבואות אלו ניתנו לנו על מנת שנוכל לזהות את המשיח. ישוע מילא וממלא את כל פרטי הנבואות וההבטחות בתנ"ך על המשיח. הוא משיח ישראל, המושיע שהובטח והמביא לעולם ולישראל את הברית החדשה.
מי שנכנס בברית זו – וכל מי שיפנה מחטאיו לאלוהים בכנות, וישים את מבטחו במשיח ישוע – יהיה שותף לברית זו ויזכה לברכות שהיא מבטיחה: לב חדש וחיי נצח. אך הדוחה את המשיח, כמי שדחה את אלוהים עצמו.

בהתאם לכך האמונה המשיחית בה מאמינים יהודים משיחיים היא איננה דת, כמו כן איננה אמונה השייכת ליהודים בלבד, לנוצרים בלבד או לאיש, שהרי אלוהים מעולם לא ברא דת, הוא כן ברא את כל בני האדם ואוהב את כולם, לכן המשיחיות היא אמונה, האמונה באלוהים ובמשיח ששלח.

אפיון נוסף של היהודים המשיחיים הוא בכך שלעומת זרמים דתיים רבים, יהודים משיחיים לא רואים במדע ואקדמיה איום, להיפך! אם אלוהים המציא את אמיתות המדע, מדוע לראות במדע כאויב? יש לראות במדע כאויב אך ורק אם אמונתך איננה מבוססת על אמת, אלא על מסורות. בו זמנית יהודים משיחיים כן משאירים מקום לאמונה בניסים, שהרי אלוהים הוא כל יכול והתנאים הפיזיקלים להם אנו כפופים, אינו כפוף בוראם.

בהתאם לזאת יהדות משיחית היא אחת מקבוצות המיעוט המוערבות ביותר בעולם האקדמיה בישראל ובעולם, תמצאו פרופסורים ודוקטורים יהודים משיחיים במוסדות האקדמיה והמחקר המתקדמים בארץ ובעולם, בעלי תארים מתקדמים בכל התחומים השונים. כמשיחיים אנו שמים דגש על חינוך והשכלה גבוהה. אחרי הכל – "אמונה ללא מדע – הינה עיוורת" (אלברט אינשטיין). למען האמת, האתר iGod.co.il מוקדש בדיוק לעניין!

אולי גם יעניין אותך: