הרב דניאל ציון

אחת העדויות ה"חמות" בהיסטוריה של ישראל המודרנית אשר זעזעה את העולם היהודי כולו, הפכה לנושא השיחה המרכזי בקרב בני הקהילה היהודית דאז, בעוד מספר רב של כתבות ומאמרים נכתבו עליו בעקבות אותו ראיון במגזינים ועיתונים יהודים ולא יהודים כאחד, כמו כן הגיע לכותרות ברחבי ישראל, ארה"ב, אפריקה, אוסטרליה, אירופה ואף הודו.

כאשר לראשונה הצהיר באופן מובהק על היותו "נולד מחדש ונושע על ידי אמונה מלאה וביטחון בדם הכפרה שבקורבן המשיח היהודי, הרי הוא ישוע המשיח. אשר נשלח על ידי בורא השמים האוהב, אלוהי אברהם יצחק ויעקב". הודח באופן מיידי מתפקידו בתור הרב הראשי בעיר יפו ולאחר מכן החלה תקופה של רדיפות על חייו על ידי חרדים שעד עתה היו חבריו הטובים והקרובים ביותר.

העדות בתחנת הרדיו "קול ישראל":

"לפני יותר מעשרים שנה, לראשונה בחיי, נפלה בחיקי ההזדמנות לקרוא את ספר "הברית החדשה". קריאתו השפיעה עלי במידה שאין לשערה. התחלתי לדבר על כך עם חוג חברים קטן שבבולגריה. תמיד הצטערתי שזכרונו של ישוע נוכר מהחברה בישראל. ישוע לא עשה דבר מלבד טוב עבור אחיו היהודים בארץ ישראל. הוא קרא להם להביע חרטה ולחזור לאלוהים, הכריז את מלכות האלוהים ודרש לאהבה, אהבה לכל אדם, ואף אהבה לאויבים.

לצערנו הרב, נאלצנו לשלם מחיר כבד על כך שדחינו את המשיח. אך עלי להודות כי מעמדי כרב ראשי לא אפשרה לי לצאת אל הציבור בפומביות עד אשר אלוהים בחסדו הרב הסיר ממני כל פחד שאחז בי. הוא העלה אותי ארצה היכן שמאוחר יותר נאלצתי להיפרד מתפקידי כרב הראשי לעיר יפו.

לאחר שויתרתי על תפקיד זה המשכתי לירושלים, שם, בהיותי צם במשך חודש ימים ומתפלל בתחינות לאלוהים, ביקשתי שיראה לי את האמת שלו ודרכו האמיתית, והאלוהים הנצחי שמע את תפילתי. בא' בשבט תש"י, רוח הקודש התגלתה אלי ואימתה לי שאכן ישוע הוא המשיח אשר סבל עבורנו והיווה קורבן עבור חטאינו. אש החלה לבעור בליבי ולא נתנה לי מנוחה עד אשר יצאתי בפומבי לגבי אמונתי בדמו המכפר של האלוהים החי והאמיתי, בדמו של המשיח האחד והיחיד של ישראל, ישוע-המשיח.

למרות כל הקשיים, הסבל והרדיפות שהיה עלי לחוות ללא הרף, דבר לא הניא אותי מאמונתי. ההפך הוא הנכון, אלוהים, שלו נתתי את ליבי ואשר אליו הפניתי את כל צרכיי, נתן לי כוח ויכולת להמשיך להיות לעֵד. הוא דיבר אל ליבי בעזרת פסוק מסוים בתנ"ך: ישעיהו מ"א:10 – "אַל-תִּירָא כִּי עִמְּךָ-אָנִי אַל-תִּשְׁתָּע כִּי-אֲנִי אֱלֹהֶיךָ אִמַּצְתִּיךָ אַף-עֲזַרְתִּיךָ אַף-תְּמַכְתִּיךָ בִּימִין צִדְקִי".

בזאת הבנתי כי משימה גדולה וחשובה הופקדה בידיי על ידי אלוהים ועלי להשלימה בכל מחיר. אל תחשבו כי עזבתי את היהדות, ההפך הוא הנכון, נשארתי יהודי ואף הפכתי ליהודי יותר שהרי ישוע-המשיח בעצמו היה יהודי."

להלן מסר אשר נלקח מתוך דרשתו של הרב דניאל ציון עבור חבריו הרבנים:

"אני מודע לכך שלפי המסורת שלכם אני הולך בדרך שגויה, בעודי מקבל את ישוע כמשיח וגואל. בפני דוכן העדים שבשמים אמרתי לכם כי התפללתי לאלוהים עם דמעות ובצום זה שנים רבות שיוביל אותי בדרכי צדק, שאעשה את רצונו ולא את רצוני. ספרתי לכם על הדרך הנפלאה בה הוא התגלה אלי, לא פעם יחידה אלא פעמים רבות. השבתם לי כי כל זה לא היה אלה פרי דמיוני והזיות. אנא, סלחו לי שאומר כי הדמיון הוא אצלכם, רבותיי, ואילו הדברים האמיתיים נראים לכם כהזיות.

אני מודע לצרות המוחין של החינוך הדתי, ולרעלת המסווה המונחת על עיניהם של הרבנים המסתירה מעיניהם את האמת, אינכם מסוגלים עוד לשפוט בצורה אובייקטיבית. גם אני סבלתי מכך, אך אלוהים בחסדו הראה לי על ידי רוח קודשו את דרך האמת למרות טבעי החוטא. על ידיו הודרכתי זה מספר שנים והוא מדריך אותי בשבילי הצדק. לכן, אומר לכם, גם אם הייתי היהודי היחיד שמאמין שישוע הוא המשיח, לא הייתי מחשיב זאת כהזיה, אך כעת אני עד לכך שלא רק מיליוני אנשים מכירים בישוע כמשיח, אלא גם אין ספור יהודים משכילים ביותר, חלקם רבנים, בסתר, אשר רואים בישוע כמשיח ישראל, האם הם גם נפלו כטרף להזיות והולכו שולל?

אם אתם, הרבנים, תישאו תפילה לאלוהים מכל ליבכם ותקראו את ספר הברית החדשה מתוך מחשבה ובגישה של כבוד, אני בטוח כי אלוהים יפתח את עינכם.

ישוע לא עשה דבר מלבד טוב, הוא קרא את עמו ישראל לתשובה בעד מלכות האלוהים בעודו עושה ניסים ונפלאות רבים אשר אף נביא לפניו לא עשה כן. הוא ביקש לאחד בני אדם, שהם יאהבו אחד את השני ואף את אויביהם. הוא ביקש לבנות גשר בין העם היהודי לגויים ובכך לקיים את נבואות ישעיהו – שאלוהי אברהם יצחק ויעקב יהפוך לאלוהי כל אומות העולם.

על האמת לצאת החוצה, אבותינו טעו כאשר דנו אותו למוות, את זה אשר היה ללא חטא, ואנו סובלים בשל חטאם, האם עלינו להמשיך לסבול בשל כך?

עלינו להביא פיצוי על הרע שנעשה, עלינו לקבל את ישוע כ'ה'יהודי וכמשיח מאת אלוהים. הוא חי בקרב יהודים ונתן עצמו כקורבן למען יהודים, זאת על מנת להוות כפרה עבור חטאיהם בדמו. הוא קם לתחייה וישוב לפדות אותנו בגאולה מלאה".

"וְהָיָה הַדָּם לָכֶם לְאֹת עַל הַבָּתִּים אֲשֶׁר אַתֶּם שָׁם וְרָאִיתִי אֶת-הַדָּם וּפָסַחְתִּי עֲלֵכֶם וְלֹא-יִהְיֶה בָכֶם נֶגֶף לְמַשְׁחִית בְּהַכֹּתִי בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם." (שמות י"ב:13, תנ"ך)

"כִּי נֶפֶשׁ הַבָּשָׂר בַּדָּם הִוא וַאֲנִי נְתַתִּיו לָכֶם עַל-הַמִּזְבֵּחַ לְכַפֵּר עַל-נַפְשֹׁתֵיכֶם  כִּי-הַדָּם הוּא בַּנֶּפֶשׁ יְכַפֵּר." (ויקרא י"ז:11, תנ"ך)

"וְכָעֵת, לְאַחַר שֶׁכְּבָר הֻצְדַּקְנוּ בְּדָמוֹ, בְּוַדַּאי וּבְוַדַּאי שֶׁנִּוָּשַׁע עַל-יָדוֹ מִן הַזַּעַם, שֶׁכֵּן אִם בִּזְמַן שֶׁהָיִינוּ אוֹיְבִים נִרְצֵינוּ לֵאלֹהִים בְּמוֹת בְּנוֹ, עַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה נִוָּשַׁע בְּחַיֵּי בְּנוֹ לְאַחַר שֶׁכְּבָר נִרְצֵינוּ. וְלֹא זֹאת בִּלְבַד, אֲנַחְנוּ גַּם מִתְהַלְּלִים בֵּאלֹהִים הוֹדוֹת לַאֲדוֹנֵנוּ יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ שֶׁבְּאֶמְצָעוּתוֹ קִבַּלְנוּ עַתָּה אֶת הָרִצּוּי." (רומים ה':9-11, הברית החדשה)

 

אולי גם יעניין אותך: