מדוע באמת רוב היהודים לא מאמינים בישוע?

למעשה, ישנם רבבות של יהודים שהאמינו בעבר בישוע המשיח, וגם כיום מספרם של המאמינים היהודים בישוע הולך וגדל. הבעיה היא שרוב היהודים מעולם לא טרחו לבדוק את העובדות בקשר לישוע והאמונה המשיחית האמיתית.

רובם מכירים את התינוק ישוע מספורי חג המולד, או הדמות הכחושה על הצלבים התלויים בכנסיות, או ישוע של הצלבנים והאינקוויזיציה. השאלה היא מדוע אתה אינך מאמין בישוע? האם אתה יודע מי הוא ישוע האמיתי? הרשה לנו להציע לך לחשוב על כמה נקודות:

1. רוב היהודים מעולם לא חקרו ברצינות את הנושא של ישוע. אלה שכן החליטו לבדוק מי הוא ישוע הופתעו ממה שגילו. הייתה תקופה בעבר שהמלומדים והמדענים הדגולים של אותה תקופה האמינו שכדור הארץ שטוח – אך היו חייבים לשנות את דעתם לאחר שערכו מחקרים וגילויים שהוכיחו מעל כל שמץ של ספק שכדור הארץ הוא עגול. כך גם לגבי יהודים שחוקרים ברצינות את הטענות של המשיחיים לגבי ישוע. לאחר שמגלים מי הוא באמת, הכול משתנה בתפיסת עולמם ובחייהם.

2. אם וכאשר יהודים דתיים לומדים משהו על ישוע בישיבות או מפי רבנים, המידע שלילי ומושפע מדעות קדומות, והאפשרות שישוע הוא המשיח אינה באה בחשבון כלל בלימודיהם.

3. במשך ההיסטוריה סטתה הנצרות ממקורה היהודי, ורבים מה"נוצרים" לכאורה שהיו שייכים לדת המסולפת הזאת עשו מעשי זוועה ליהודים בשמו של "ישוע" שלהם, ובכך גרמו ליהודים לסלוד מישוע המשיח האמיתי ולדחותו.

4. אותם "נוצרים" הציגו בפני היהודים דמות מסולפת של ישוע שכל דמיון לישוע האמיתי שחי בארץ לפני כאלפיים שנה קטן מאוד. מה הפלא שהיהודים חושבים שהנוצרים הם עובדי אלילים, כשרואים את הנוצרים הללו בכנסיות שלהם כורעים ברך לפני פסלים גדולים ויפים, בסגנון פסלי רומא העתיקה, של התינוק "ישוע" בזרועות אימו.

5. יש לחץ עצום על היהודים, במיוחד הדתיים, שקיבלו את האמונה בישוע המשיח. יש ביניהם שנכנעים ללחץ, לפחד ולהפחדות, לנידוי ולבדידות, ומכחישים בפיהם את האמת אותה הם יודעים בלבם.

6. הלימודים ביהדות המסורתית על המשיח המיוחל אינם מבוססים על הפסוקים הנכונים בנבואות התנכיות, ונוצרת דמות לא נכונה של המשיח ופועלו. לכן היהודים המצפים למשיח מסתכלים לכיוון הלא נכון ולמשיח הלא נכון. אין פלא שיחסית למספר היהודים בעולם, מעטים מהם מגלים אותו.

7. כאשר יהודי דתי מלומד הופך למאמין בישוע, הקהילה משמיצה אותו ומוחקים את שמו מזיכרונה, כאילו ומעולם לא היה קיים. דוגמא אחת היא סיפור חייו של מקס וורטהיימר. במאה התשע-עשרה היגר וורטהיימר, שהיה יהודי חרדי, לארה"ב. במהלך השנים הפך להיות יהודי רפורמי, ואף נעשה רבי רפורמי לאחר שסיים את לימודיו במכללה העברית המאוחדת של סינסנטי בשנת 1889. (כמו כן קיבל דוקטורט מהאוניבסיטה של סינסנטי באותה השנה.) ל

אחר מכן שרת במשך עשר השנים הבאות כרב בבית הכנסת "בני ישורון" בעיר דייטון שבמדינה אוהיו, והיה מאוד אהוב על חברי הקהילה. כאשר קיבל את האמונה המשיחית והפך להיות חסיד נלהב של ישוע המשיח, והיה רועה קהילה משיחית בנוסף להיותו רב רפורמי, מחקה המכללה העברית, שהכשירה אותו לרב, את שמו מרשימתה. המכללה שידועה בסובלנותה, לא הכירה בו יותר רק בגלל אמונתו המשיחית.אם הדבר קרה במכללה עברית "ליברלית" רפורמית, חשוב מה היה קורה לו היה זה מוסד חרדי?

8 . נקודה זו יכולה להיות קצת יותר קשה עבורך לקבל. למרות שהיו אלה מנהיגי העם היהודי שדחו את ישוע בזמן שישוע חי בארץ, אלוהים שפט את כול העם היהודי (באותה מידה שבדורות הקודמים שפט את העם על שלא קיימו את הכתוב בדברו בתנ"ך), וכתוצאה מכך נוצר בעם קושי לב, במיוחד בנוגע לאפשרות שישוע הוא המשיח של היהודים. השליח שאול מסביר זאת באיגרתו החשובה אל המאמינים הרומיים: "ובכן מה? ישראל לא השיג את מבקשו, אבל הנבחרים השיגו, והשאר הקשו לבבם, ככתוב: נתן להם האלוהים רוח תרדמה, עיניים לא לראות ואוזניים לא לשמוע עד היום הזה." (אל הרומיים י"א 7-8, הציטוט מהתורה, שמות כ"ט 4 ומהנביאים ישעיהו כ"ט 10).

כשחושבים על כך, קצת מוזר שהעם היהודי איבד כמעט לגמרי את היכולת להבחין בעובדה שישוע המשיח הוא אחד מהעם, יהודי שבא דרך העם היהודי ואל העם היהודי. למעשה, הוא היהודי המפורסם ביותר ובעל ההשפעה הרבה ביותר על העולם מכל אחד אחר עלי אדמות.  אך רוב בני עמנו, רואים לעיני רוחם דמות אירופאית, עם עיניים כחולות, צבע עור בהיר ושיער בלונדיני חלק. החדשות הטובות הן שקושי הלב והעיוורון הרוחני של עם ישראל הוא רק חלקי. תמיד היו יהודים חסידי ישוע המשיח, ובסוף העם שלנו, בקנה מידה לאומי, יפנה אליו שוב.

השליח שאול מסביר זאת בהמשך הפרק הנ"ל: "הן, אחי (הלא-יהודים), אינני רוצה שיעלם מכם הסוד הזה, פן תהיו חכמים בעיניכם: קהות לב אחזה במידת מה את ישראל, עד אשר יכנס מלוא הגויים. וכך כל ישראל ייוושע, כמו שכתוב: ובא מציון גואל וישיב פשע ביעקב נאום יהוה, ואני זאת בריתי אותם, כי אסלח לעוונם. (האיגרת אל הרומים י"א 25-27, הציטוט מהתנ"ך, ישעיהו נ"ט 20-21, כ"ז 29, ירמיהו ל"א 33-34) אני מקווה שגם אתה תהיה בין אותם יהודים שנחושים בהווה לגלות את האמת בקשר למשיח, ומוכנים ללכת אחריו בכול מחיר. בסופו של דבר עליך להחליט עבור עצמך, ועל השאלה החשובה ביותר רק אתה יכול לענות: מדוע אינך מאמין שישוע הוא המשיח המיוחל של ישראל?

אם יותר יהודים, כולל רבנים, יאמינו בו, האם זה יגרום לך להאמין? כמובן שאפשרות זו אינה משנה את העובדות הקיימות. השאלה בעינה עומדת – או שישוע הוא המשיח של ישראל, או שאינו המשיח של ישראל? דעת הרוב אינה משנה או משפיעה על האמת. אך לעיתים קרובות קורה בחברה שכאשר אנשים מגלים שהרוב החליט לקבל דעה מסוימת כנורמטיבית, הם מוכנים להיחשף.

אולי יעזור לך לדעת שרבים מאיתנו, המאמינים המשיחיים היהודים נפגשנו עם דתיים ואפילו חרדים שהודו בפנינו שהם מאמינים בסתר בישוע המשיח, אך לא מסוגלים להודות על כך בפומבי מפחד ממה שיעשו להם אם הדבר ייוודע. אולי אם כמה מאותם מאמינים משיחיים יהודים דתיים יופיעו יום אחד בפתח דלתך ויחלקו איתך על אמונתם, תמצא לנכון לבדוק את העניין ברצינות.

כאשר אנו מתבגרים בחיינו; מינקות לילדות, לנערות ולבגרות, אנו מגלים שלא כול מה שסיפרו לנו ולימדו אותנו הוא האמת. לפעמים עלינו ללמוד דברים מסויימים בעצמנו ולא להסתמך על מה שאומרים לנו. גם כאשר אנו כבר מבוגרים, אנו מאמצים דעות על דברים מסוימים שנוטות יותר לכיוון שלנו, אשר מעוותות את האמת האובייקטיבית.

צריך רק להביט סביב, מה חושבים ימנים על שמאלנים (ולהיפך), מה מאמינים הפלסטינאים לגבי הישראלים (ולהיפך), או מה מאמינים המוסלמים לגבי היהודים (ולהיפך). דעותינו, ההיבט שלנו ודברים בהם אנו מאמינים בלהט לא תמיד נכונים, ולא משנה עד כמה נתווכח כדי להוכיח שעמדתנו היא הנכונה. לא הגיוני לחשוב שכולנו, עם עמדותינו המנוגדות, צודקים בו-זמנית.

כמו כן ברמה האישית של יחסים אנושיים. לכול אחד מאיתנו קרה שלאחר שיצא לנו להכיר מישהו טוב יותר, גילינו שהשמועות ששמענו עליו היו מוגזמות או לא נכונות. ובנוגע לעיניין שלנו, אנו אומרים לך בביטחון גמור שכול אשר שמעת על ישוע המשיח כיהודי אינו נכון. אתה חב לעצמך לגלות מיהו באמת ישוע – באם אתה רב חרדי וקורא את הספר הזה בהסתר, או אם אתה חילוני גמור, או איש עסקים יהודי מצליח שחבר הפנה אותך לקרוא את אשר אני כותב. בדבר אחד אנו בטוחים, כול אחד מאיתנו שקיבל את האמונה בישוע המשיח עשה זאת לאחר שחקר ובדק בקפידה את הטיעונים, הנבואות והפסוקים בתנ"ך, את כתבי הברית החדשה כולל דבריו של ישוע עצמו, הטוענים שישוע הוא המשיח ומעידים ממקור ראשון שישוע הוא אכן המשיח של ישראל והעולם.

 

אולי גם יעניין אותך: