איך אפשר לא לשבח את ה׳ אחרי זה?

הַלְלוּ אֶת־יְהוָה כָּל־גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל־הָאֻמִּים׃ כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת־יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ־יָהּ (תהלים קי"ז 2-1).

מילת המפתח במזמור זה היא "כִּי", ביטוי עברי שמשמעותו "משום ש…" או "מפני ש…". מדוע כל הגויים מצווים לשבח את אלוהים? משום (1) שגבר חסדו על ישראל (="עלינו"); ולכן (2) כל הבטחות אלוהים בפי נביאיו התגשמו ו/או יתגשמו בעתיד. תהלים קי"ז, המזמור הקצר ביותר בתנ"ך, מזמין את כל אומות הגויים להיות תלמידים של היסטוריית ונבואת המקרא, להתאהב בתנ"ך ולגלות כי אלוהי ישראל אינו מכריח את עמו להיכנע אלא מכניע אותם באהבה; לגלות כי לסמוך על הבטחות אלוהים אינה הליכה על קרח דק, אלא הישענות עם כל כובד משקלנו על סלע איתן. מזמור זה אומר כי ההיסטוריה של ישראל מעולם לא נועדה להיות של ישראל לבדם כי אלוהים תמיד השתוקק לגלות עצמו לכל משפחות האדמה ולקבל מהם שבח והלל!

האם אתם משתוקקים לשבח ולהלל את אלוהים עוד יותר? אם-כן, הכינו כוס קפה, שבו עם תנ"ך פתוח ועד-מהרה, תגלו כי חסדו המופלא של אלוהים כלפי עמו ישראל ניתן גם לכם!

"זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל־אַפְסֵי־אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ׃ הָרִיעוּ לַיהוָה כָּל־הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ" (תהלים צ"ח 4-3).

אולי גם יעניין אותך: